Odp: SCSI - jak to zrobic

Autor: Sylwek (sylwek_o_at_klub.chip.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 19:37:17 MET

Użytkownik ANDRUT <erwinek_at_friko6.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:SSu64.66465$Oo3.1530217_at_news.tpnet.pl...
> Czesc, mam kotroler SCSI adapteka z 1996 roku oraz dwa dyski
> SEAGATE ST31230N , MAXTOR 7345SR,
[ciach]
Może coś więcej model, typ ??

> nie mam zielonego pojecia jak to zrobic,
>
> jak podlaczam jeden z nich, bios adapteka go wykrywa i zaczyna startowac z
> niego

I będzie tak zawsze dopóki dysk SCSI bedzie miał ID 0

> po uruchomieniu fdisk'a nie widzi pozostalych dyskow ,
> jezeli podlaczam drugi tez dziala,

Czyli wszystko jest w porządku w takim przypadky tak ma być

> oba razem nie wspolpracuja, wiem ze trzeba je zterminowac ale jak nie mam
> zielonego pojecia

Terminowanie to jedno numer ID to drugie.
Terminuje się łańcuch SCSI czyli albo ma końcu taśmu zapina specjalną
drabinkę rezystorów
albo w ostatnim urządzeniu Włacza się terminowanie "odpowiedni jumper w
bloku".

A zeby te dyski współpracowały z dyskami IDE to powinny być ustawione na ID
większym niż 0
i co najważniejsze każdy powinien mieć inny numer, a z tego co piszesz to
obydwa mają taki sam ( 0 i dlatego nie działają razem).

> czy dysk SCSI zawsze pracuje jako pierwszy ?

NIE

> czy moga pracowac dyski SCSI ze zwyklymi dyskami ?

TAK

> czy moga pracowac jako kolejny dysk ?

Tak, ja tak mam w tej chwili.

[ciach]

> pytanie z innej beczki moj zasilacz ma moc 230 wat
>
> jak obliczyc , sprawdzic, czy jego moc jest wystarczajaca?
>
> w komputerze mam 2 CD-ROM'y, teraz beda 4 dyski HDD 2 flopy, 2
wentylatory,
> +wentylator od kieszeni, i proca,
> karta radiowa, graficzna, SCSI, graficzna,
>
> ostatnie pytanie moze tryfialne, czy monitor podpiety do zasilacza czerpie
> obciaza w jakikolwiek sposob zasilacz,
> czy jest to po prostu forma rozgalezienia pradu

Tylko i wyłącnie rozgałęzienie i czasem filtr.

> dzieki za kazde info o SCSI, moze jakis opis na WWW, moze ktos ma z Was
[ciach]

Ależ bardzo proszę.
A co do strony to nieznam.

Pozdrawiam Sylwek