Re: terror! terror! TERROR! :)

Autor: Buraq (kajmis_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 16:25:46 MET

> Przepraszam za tak cudaczny temat, ale jakoś trzeba zwrócić na siebie
> uwagę. :) Jak dotąd nie otrzymałem odpowiedzi na mój list, dlatego
> wysyłam go jeszcze raz. I będę nim terroryzował grupę dopóki nie
> otrzymam odpowiedzi! ;)

Nie lubie takiego czegos. Nie ma obowiazku odpowiadania na posty.

> Procesor
> --------
> Firmy Intel nie darzę sympatią i dlatego skłaniałbym się ku wyrobom AMD.
> Czy jest jakiś powód dla którego powinienem wybrać Intela? Oczywiście
> mam na myśli najnowsze modele obu firm (PIII vs. K7 Athlon).

Plyt do Athlona jest jeszcze dosc malo. To minus. Athlon nie moze
tez wykorzystac wszystkich swoich mozliwosci (FSB200) teraz, bo nie
ma np. odpowiedzniego RAMu. Z kolei P3 jest wolniejszy.
Za to masz kupe swietnych i przetestowanych plyt pod niego.

> Możliwości wyboru jest multum, więc trochę trudno mi się w tym
> zorientować. Jaką kartę polecacie do zadań, które wymieniłem na początku
> (montaż wideo, rendering)? Ja kierując się zasłyszanymi opiniami oraz
> lekturą informacji na stronie producenta zainteresowałem się kartą
> Matrox Marvel G400-TV, ze względu na jej bogate możliwości w dziedzinie
> montażu wideo. Niestety nie znalazłem jej w ofercie żadnej polskiej
> firmy (choć nie szukałem zbyt długo). Czy w ogóle jest ona dostępna w
> Polsce? Jeśli nie to kiedy będzie i za ile?

Zorientuj sie kto jest przedstawicielem Matroxa w polsce i tam zapytaj.
Ewentualnie kup przez Interek z www.matrox.com. Jeszcze wyjdzie ci taniej.

> Te ustrojstwa są dla mnie czarną magią. Proszę mi doradzić taką płytę,
> na którą będzie można wsadzić to wszystko o czym piszę w tym liście i
> żeby to działało jak najlepiej.

Dla Athlona nie powiem, bo na razie nie mialem z nimi duzo doc czynienia.
Z plyt pod P3 polecam Asusa P3BF, lub jego wydanie z FireWire - moze sie
kiedys
przydac jesli dlubiesz z filmami. Pozatym swietne sa tez Abity (BE6).

> Ta kwestia zapewne wiąże się w wyborem płyty głównej. Moje pytanie brzmi
> ile podstawek pod pamięci dają do dyspozycji stosowane obecnie płyty
> główne?

Dla BX przewaznie 3. 3x256=768 czyli max dla BX.

> Czy można je obsadzać w dowolny sposób? Czym różni się pamięć
> DIMM/100 od DIMM/ECC?

ECC to pamiec z korekcja - jest drozsza, wykorzystuje sie ja w serwerach
i takich innych powaznych zastosowaniach. W domu raczej zbedna.
A obsadzac w dowolny sposob? Co to znaczy? Mozesz np. wrzucic dwie rozne
kosci (np 128 i 64) do dwoch osobnych bankow. Grunt zeby nie zamieszac
i dac np. pc100 i pc66. Generalnie tutaj nie ma jakichs super wymagan.

> Obecnie dyski IDE dorównują szybkością dyskom SCSI. Nie wiem jednak czy
> dorównują im w podczas ciężkiego użytkownia w środowisku
> wielozadaniowym. Czy dyski UDMA66 nadadzą się do zadań jakie stawiam
> przed moim przyszłym komputerem?

Kup SCSI. Odciaza procek i nie blokuje magistrali.