Re: czy to ma sens?

Autor: Lukasz Bajonski (lukasz_at_grafinet.com.pl)
Data: Sun 12 Dec 1999 - 23:17:20 MET

Wojtek Frabinski <wojtekfr_at_alpha.net.pl> napisał(a):

> Planuje kupić nowego kompa, ale zaczynam mieć wątpliwości czy to ma
> sens. Ostatni generalny upgrade mój stary komp przeszedł 3 lata temu.
> Było to AMD K5 PR-133, 16MB RAM, S3 Virge 2MB, 2,5GB HDD. W ciągu tych
> trzech lat jedyną istotną zmianą było rozszerzenie RAMu do 32 MB.
> Teraz komputer jeszcze nadaje się do użytku ,ale praca w Win95 jest
> uciążliwa. Podejrzewam że pod 2000 będzie to męczarnia. Pod pingwinem
> wbrew ogólnym opiniom też to nie pędziło specjalnie.
> Teraz planuje kupić PIII 450Mhz, dobra płyta główna (chyba Abit) 128
> MB RAM, GeForce, 28GB HDD.

Wow !

> Jak sądzicie na jak długo taki komp starczy do spokojnej, bezstresowej
> pracy (do gier to pewnie już za rok będzieza słaby)? Czy za trzy lata

Do _pracy_ to wystarczy w Twoim starym wymienić pamięć na 64 MB i
proca na P200MMX (w sumie koszt poniżej 500 zł), co innego z grami ;)
Na pewno P3-450 będzie do _pracy_ świetny i za 5 lat, chyba że
upowszechnią się systemy rozpoznawania mowy ciągłej, co w naszym
języku jest mało prawdopodobne, lub zajmiesz się pracą związaną z
profesjonalną obróbką grafiki/wideo/dźwięku.

> będzie to jeszcze przyzwoita maszyna? 3 lata temu kupiłem kompa który
> na tamten czas był niezłą maszynką, ale niczym specjalny. Teraz wydaje
> mi się że kupił bym sprzęt trochę lepszy niż przeciętny (a może PIII i
> 128MB RAMu to już standard?).

PO CO ??!!
W komputerach nie ma najmniejszego sensu kupować niczego na zapas, za
szybko zmieniają się technologie

> Jak sądzicie, czy tempo rozwoju pecetów
> -utrzyma się (wtedy myślę że przez trzy lata komp nadawał by się do
> użytku (z dopuszczalnym jednym podwojeniem RAMu)).
> -wzrośnie :-(
> -zmaleje :-))) (to chyba tylko jakby MS upadł a ludzie przestali grać)

Moim zdaniem tempo rozwoju już spadło, szczególnie jeśli chodzi o
sprzęt biurowy, np na Pentium MMX spokojnie można pracować w Office
2000 (po rozszerzeniu pamięci do 64 MB), co innego ze sprzętem
multimedialnym, ten rozwija się niezwykle dynamicznie ...

> Taki komp to kupa forsy i zastanawiam się czy nie będzie on i tak za
> pół roku złomem. Bo jeśli tak to może lepiej kupić jakiegoś Celerona,
> przeciętną płytę główną i rive TNT1 ? Bo skoro i tak będzie to złom to
> może lepiej kupić tańszy złom ;-)

Na pewno lepiej, radził bym zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na DVD
i dobry 17" monitor.