czy to ma sens?

Autor: Wojtek Frabinski (wojtekfr_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 12 Dec 1999 - 16:50:28 MET

Planuje kupić nowego kompa, ale zaczynam mieć wątpliwości czy to ma
sens. Ostatni generalny upgrade mój stary komp przeszedł 3 lata temu.
Było to AMD K5 PR-133, 16MB RAM, S3 Virge 2MB, 2,5GB HDD. W ciągu tych
trzech lat jedyną istotną zmianą było rozszerzenie RAMu do 32 MB.
Teraz komputer jeszcze nadaje się do użytku ,ale praca w Win95 jest
uciążliwa. Podejrzewam że pod 2000 będzie to męczarnia. Pod pingwinem
wbrew ogólnym opiniom też to nie pędziło specjalnie.
Teraz planuje kupić PIII 450Mhz, dobra płyta główna (chyba Abit) 128
MB RAM, GeForce, 28GB HDD.
Jak sądzicie na jak długo taki komp starczy do spokojnej, bezstresowej
pracy (do gier to pewnie już za rok będzieza słaby)? Czy za trzy lata
będzie to jeszcze przyzwoita maszyna? 3 lata temu kupiłem kompa który
na tamten czas był niezłą maszynką, ale niczym specjalny. Teraz wydaje
mi się że kupił bym sprzęt trochę lepszy niż przeciętny (a może PIII i
128MB RAMu to już standard?).
Jak sądzicie, czy tempo rozwoju pecetów
-utrzyma się (wtedy myślę że przez trzy lata komp nadawał by się do
użytku (z dopuszczalnym jednym podwojeniem RAMu)).
-wzrośnie :-(
-zmaleje :-))) (to chyba tylko jakby MS upadł a ludzie przestali grać)

Taki komp to kupa forsy i zastanawiam się czy nie będzie on i tak za
pół roku złomem. Bo jeśli tak to może lepiej kupić jakiegoś Celerona,
przeciętną płytę główną i rive TNT1 ? Bo skoro i tak będzie to złom to
może lepiej kupić tańszy złom ;-)

Trochę zagmatwany ten post ale mam nadzieje, że zrozumieliście o co mi
chodzi :-)

--
Wojtek Frabinski
wojtekfr_at_alpha.net.pl