Odp: Nagrywanie audio - test plytek

Autor: KMG (annam_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Sat 11 Dec 1999 - 22:46:43 MET

U?ytkownik Adam ?uszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisa3:38528ff6.136956_at_news.icm.edu.pl...
> Witam wszystkich!
>
> Ostatnio robi3em test ró?nych p3ytek do nagrywania audio i z
> przera?eniem stwierdzi3em, ?e zaledwie kilka firm produkuje takie,
> które da sie odczytaa w zwyk3aym CD-playerze.

Hej!

Po pierwsze to zmień czcionkę w outluku bo ciężko odkodować to co napisałeś.

Co do płyt, to raczej wywal tego Panasonic portable cdlayer (czy coś
takiego). Ja testowałem moje płytki na odtwarzaczach Technicsa, Sony, Onkyo,
Clarion (samochodowe), discmanie Philipsa oraz w jakimś przenośnym jamniku.
Sprzet podobny, bo Yamaha 6416S, programy to WinonCD oraz Nero.

Rezultaty:

Network - tanie płyty sprzedawane w MediaMarkt - niebieski nośnik. Problemy
miał jedynie techniks. Przerywało, skakało i w ogóle nieprzyjemnie. Na
techniku nie da się słuchać.

TDK - kolorowa okładka, niebieski nośnik. Ponownie problemy z techniksem:
nie może odnaleźć niektórych, z rzadka przeskakuje. Inne odtwarzacze bez
problemu.

BASF (Emtec) Maxima Digital Audio - Nigdzie nie przeskakuje, jedynie na
techniksie utwory wybiera odrobinę dłużej (przeskok z track 1 na 12, ok 2
sek zamiast 1 sek.). Poza tym wszystko ok.

BTC - żadnych problemów na żadnym odtwarzaczu.

Dodatkowe informacje:

Płyty Network i TDK nagrywałem z prędkością x6, BTC x4. Co do basfa nie
byłem pewien ile razy można więc nagrałem go x1 (zgrozo!!!).

Moje wnioski:
Największe problemy z nagrywanymi płytami mają odtwarzacze Techniksa. Wiem
to z własnych doświadczeń oraz od znajomych DJ'ów, którzy niejednokrotnie
grali z discmanów, ponieważ najdroższe techy nie trawiły CD-R'ów. Jednak
chyba zmienia się na lepsze. Nowa wieża kumpla (taka srebrna z surround, za
ok 3500 pln - nie pamiętam modelu) bez problemu czytała wszystkie płyty!

Reszta odtwarzaczy nie miała ŻADNYCH problemów przy odtwarzaniu.

Co się tyczy jakości dźwięku to nie zauważyłem różnicy między różnymi
rodzajami nośników oraz prędkością nagrywania, a ucho mam dość wyczulone.

Obecnie wszystkie audio nagrywam na BTC i z czystym sumieniem polecam te
płyty do tworzenia "kopii bezpieczeństwa" płyt audio (broń boże nie
nagrywajcie na tym danych!!!). Są to jak na razie jedyne płyty z którymi nie
miałem żadnych problemów.

Pozdrawiam

--
Krzysztof Grad