Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000

Autor: Grzegorz Król (krol_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 11 Dec 1999 - 20:29:53 MET

Dnia Wed, 08 Dec 1999 22:23:15 GMT,
Przemyslaw Kwiatkowski <micha_at_fidonet.org.pl> Napisał(a):
> Hej!

Do twojego pytanie - jak już pisałem obok od 46 r p.n.e. obo­
wiązywał kalendarz juliański przejęty potem przez kościół. Nie
wiem jak liczone były lata ale wprowadzenie metody liczenia
której używamy polegało tylko na zmianie numeracji.
> Różnica między kalendarzem Juliańskim i Gregoriańskim wynosi tylko kilka
> dni. Nie pamiętem dokładnie ile, ale cos około dziesięciu.
> Właśnie dlatego Rewolucja Październikowa była w listopadzie... :-)

Słuchaj wiadomości - kościół prawosławny obchodzi Boże Narodzenie
zgodnie z kalendarzem juliańskim, z pewnością będą o tym mówić.

Grzesiek