Czyzby dysk do wymiany & kontroler ATA/66?

Autor: Arkadiusz Góralski (goral_at_unet.pl)
Data: Wed 01 Dec 1999 - 12:43:59 MET

Witam

Mam sobie dysk IBM 15GB ma jakies 2 miesiace. Od 2 dni po okolo 40-50
minutach slychac charakterystyczny stuk glowic (jak przy wylaczaniu) dioda
od hdd zaczyna sie swiecic i po okolo 10 sekundach od tego zdarzenia mam
totalny zwis systemu. System jest podkrecony ale magistrala jest na 100MHz
wiec jest ok (przy niepodkreconym sysytemie jest tak samo). Wczoraj dzialo
sie tak samo, jednak po zwisie puknalem (nie mocno) w hdd, nagle ozyl -
lampka hdd zgazla (jednak system juz wisial). Po tym puknieciu komp dzialal
cala noc (intensywnie - czyt. defrag :> ) bez zarzutu. System jest dobrze
chlodzony, wiec o przegrzaniu raczej mowy nie ma. Kable sa w porzadku,
zasilajacy tez.

Jak myslicie co to moze byc? Czy padnie mi dysk?

Drugie pytanie czy warto dokupic kontroler Ultra ATA 66? Jezeli tak to jaki
mam do wyboru:
kontroler Abit'a za 229zl (btw. mam abita BH6)
lub jakis Promise za 129zl

--
Arkadiusz Goralski
goral_at_unet.pl