Re: Paradoks wieku XXI - rozpoczyna sie jednak 1.1.2001

Autor: Piotr Jaworski (pj167146_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Wed 01 Dec 1999 - 13:15:36 MET

On Wed, 1 Dec 1999, Rakpol wrote:
> A jak sie liczy wiek czlowieka? Jak sie urodzi to ma juz roczek? zawsze
> przed rokiem ma miesiace, ale w latach ma 0. Mozliwe ze ludzie kiedys
> okreslali wiek do jednego roku nie wiedzac ze to liczba 0. Oczywiscie mozna
> powiedziec w 1 roku zycia, ale 1 rok zaczal sie kiedys i kiedys sie
> skonczyl.
> Pamietaj, ze odleglosc zawsze mierzy sie od zera, tak jak i inne miary np.
> waga, bo jesli nie masz kilograma to masz gramy, ale to w istocie znaczy ze
> masz 0 kilogramow.
> [...]

Nalezalo, nie nalezalo. To przeciez nie byl problem owczesnych ludzi.
Dopiero w sredniowieczu zaczeto odliczac nasza ere od narodzin
Chrystusa.
Nie bylo roku zerowego!!! Jesli ktos urodzil sie w 15 r p.n.e a zmarl w 30
r. n.e. to zyl 44 a nie 45 lat!!! To oczywiscie jest kwestia tego, ze
przeciez owczesni nie byli swiadomi tego, ze my nazwiemy pewien moment w
ich czasach poczatkiem naszej ery. I oczywiscie, traktujac ten 15 r.
p.n.e. za powiedzmy 10 rok panowania krola karola, to czlowiek ten zmarl w
54 roku panowania tego krola.
Pozdrawiam