Re: TNT2 vs Matrox G400

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 10 Nov 1999 - 11:48:24 MET

Cześć,

> tak tylko, ze mowimy o jedej karcie do kompa a nie o dwoch

Dla mnie to nie ma znaczenia. Liczy optymalność zastosowania.

> czy nawet trzech

Naciągasz fakty :-)

> a z tym dekodowaniem sprzetowym to tez roznie bywa (jakosciowo), przypomne
rowniez o
> problemie jaki ma win z wieksz iloscia roznych urzadzen (ogolnie:
stabilnosc
> win jest BARDZO uzalezniona od liczby urzadzen i ilosci oprogramowania
> zainstalowanego :-D).

Przykro mi ale jest to tylko kwestią umiejętności instalatora. Pamiętaj, że
są takie "cudowne" płyty przy których instalacja G400 może również
przyprawić o ból głowy ... przynajmniej mniej doświadczonych :-)

> Nadal jednak uwazam, ze IMHO g400 jako kombaj spisuje sie najlepiej :D

Bardzo zawężasz. Kombajnem szybciej bym nazwał jednak np. Ati All-In-Wonder.
DualHead to typowa karta dwumonitorowa z możliwością zastosowania TV lub LCD
zamiast drugiego.

> tak ale jakosc ich wyjsc TV (z pominieciem elsy i matroxa) delikatnie
przemilcze

Równie dobrze posiadacz dxr3 może przemilczeć jakość TV Matrox'a. Kwestia
skali. W sam raz nie wiem dlaczego właśnie Elsa (Asus ma ten sam układ a i
pozostałe są niemal tak samo działające choć czasem warto użyć programików
konfigurujących typu TVTool).

> eeeetam zaraz :-D, jak chce miez bizona to kupuje g400max a jesli kosiarke
do trawy do biore cos z dolnej polki

Powtórzę : prawie w każdym przypadku szkoda kasy na Max'a. Testowałem różne
modele i nie chcę powtarzać się ...

> podaj przyklad takiego zestawu a porozmawiamy o zadach i waletach obu :D

(GeForce + dxr3 (nie potrzebny) + Celeron) vs (Max + P III) ? :-))))

> powtorze: podaj przyklad tego zestawu

j.w.

> zadna karta w przedziale do 1500 PLN nie nadaje sie do zastosowan w
profesjonalnych w 3d
> podaj mi przyklad takiej karty ktora w tym przedziale cenowym w
1600x1200x32 np.
> w lightwave bedzie bez problemu renderowac w OGL i do tego obraz bedziesz
mial
> ostry jak zyleta - nie ma takiej.

Przesadzasz. Do 3D wolałbym zdecydowanie Elsę Synergy II a nawet połowę
tańsza Permedia II by go pogoniła ... dowolny profesjonalista by Cię wyśmiał
(ja do takich nie należę ale znam kilku) ...

> praktycznie tylko g400 bedzie "jakos" w tym dzialal :-D a ze jest to
karta do
> zastosowan wszelakich - no coz mozna kupic sobie trzy kompy i kazdy z nich
> bedzie uzywany do czego innego jeden tylko do grania, drugi tylko do graf
2d a trzeci tylko do 3d :D, jak
> ukierunkujesz kompa tylko do jednego celu to napewno bedziesz
zadowolony.... ale
> napewno nie za dlugo :D

Jest taka raklama : jak coś jest do wszystkiego to ... itd. A na poważnie to
G400 wcale nie jest do wszystkiego. Jest zdecydowanie doskonałą kartą do
prac 2D na duże monitory oraz tanią dwumonitorówką. Nie rób z niej
niewiadomo czego ... Z Matrox'ów do gier polecam wersję 16MB Single (P III),
do DVD 16MB Single + dxr3, dla graczy TV i DVD 16MB Dual (P III) dla
profesjonalistów na dowolny Dual na dwa monitory. Jedyną zaleta MAX'a jest
szybszy RAMDAC ale bez 21" trudno go wykorzystać a przy takich monitorach
jego cena nie straszy :-)

> mAREK

> P.S. powtarzam, ze z firma matrox mam niewiele wspolnego oprocz tego, ze
mam ich karte graf :D

To widać, słychać i czuć :-) Sorry ale nie znam kart bez wad a Max wcale nie
ma ich najmniej ...

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."