Re: TNT2 vs Matrox G400

Autor: Sulaco (sulaco_at_polbox.com)
Data: Wed 10 Nov 1999 - 13:24:10 MET

Kris wrote:

> Cześć,

> jakośc

ciachu....

> Dla mnie to nie ma znaczenia. Liczy optymalność zastosowania.

dla Ciebie moze nie ale dla innych... :-D

> Naciągasz fakty :-)

no nie zupełnie: jakis tseng+jakies voodoo+jakas karta dek :-D

ciachu...

> Przykro mi ale jest to tylko kwestią umiejętności instalatora. Pamiętaj, że
> są takie "cudowne" płyty przy których instalacja G400 może również
> przyprawić o ból głowy ... przynajmniej mniej doświadczonych :-)

g400 jak rowniez wiele innych kart wysiada na niektorych plytach. to, ze sprzet
sie wali to jedno ale to, ze system operacyjny pada to juz inna bajka...
a instalator moze sie tylko drapac po glowie i wylysiec jak do reki dostanie
zlom :-D

> Bardzo zawężasz. Kombajnem szybciej bym nazwał jednak np. Ati All-In-Wonder.
> DualHead to typowa karta dwumonitorowa z możliwością zastosowania TV lub LCD
> zamiast drugiego.

Ati jes niezla do domku ok, ale wykorzystanie jej jako karty do pracy w 2d i 3d
IMHO mija sie troszke z celem.... rozdzielczosc, szybkosc, jakosc...caly czas
mysle o karcie ktora mi to umozliwi.
Nie ma typowych kart dwumonitorowych w tej CENIE :-D jest tylko g400 ....

> przemilcze
>
> Równie dobrze posiadacz dxr3 może przemilczeć jakość TV Matrox'a. Kwestia
> skali. W sam raz nie wiem dlaczego właśnie Elsa (Asus ma ten sam układ a i
> pozostałe są niemal tak samo działające choć czasem warto użyć programików
> konfigurujących typu TVTool).

ale mimo to jakosc wyjsc tv pozostawia troszke do zycznie...
a dxr3 - oooo to jest powazna sprawa... i powazna cena ale tez jest to jakies
ukierunkowanie sie w jakims celu tu akurat dvd. nawiasem mowiac sadze ze
posiadacze dxr3 maja male problemy z strefami i macrovision ale to inna baja

> do trawy do biore cos z dolnej polki
>
> Powtórzę : prawie w każdym przypadku szkoda kasy na Max'a. Testowałem różne
> modele i nie chcę powtarzać się ...

rozumiem i nie nalegam :D
ale mowisz o testach robionych pod pewna specyficzna grupe uzytkownikow - typowo
domowych a gdzie zastosowanie pol i profesjonalne?

> (GeForce + dxr3 (nie potrzebny) + Celeron) vs (Max + P III) ? :-))))

geforce..... spiewka dobra ale za jakies pol roku, teraz mamy tylko podrasowana
tnt2...
ciekawa spraw - jeszcze uklad dobrze sie nie zadomowil a juz nvidia robi jego
druga poprawiona wersje...
ogolnie do ukladu nic nie mam ale jakos nie widze na dzien dzisiejszy dla niego
jakiegos konkretnego zastosowania - brak softu
na temat gforca mozemy pogadac ale za jakies 3-4 miechy na pewno cosik sie
zmieni. A tym czasem posiedze sobie na zestawie troj kartowym? :-D
aha ciekawe jak karty na gf bedza mialy dopracowane wyjcie tv?
a teraz porownaie twojej propozycji:
cenowo - zdecydowana przewaga zestawu I, to co zaoszczedzisz na procu wydasz na
reszte a jednak silniejszy proc jest mile widziany
wydajnosciowa - zalezy gdzie i wczym, wachania pomiedzy I i II
jakosciowo - zalezne od zastosowania
podsumowujac: Twoj konfig jest fajny tylko co ja z nim bede robil ogladal filmy
i giercowal?

ciachu.....

> Przesadzasz. Do 3D wolałbym zdecydowanie Elsę Synergy II a nawet połowę
> tańsza Permedia II by go pogoniła ... dowolny profesjonalista by Cię wyśmiał
> (ja do takich nie należę ale znam kilku) ...

nie rozumiemy sie ja, caly czas pisze o karcie do ogolnego zastosowania a te
karty sa dobre ale dla pewnego grona i do pewnych zastosowan, permedia jest
swietna w ogl ale to wszystko, a gdzie bezproblemowy d3d, szybkkosc w nim, a
wyjcie tv
synergyII jest na gforce ktory napewno jest przebojem ale poczekajmy jescze
chwilke na reszte producentow ukladow graf.

ciachu...

> Jest taka raklama : jak coś jest do wszystkiego to ... itd. A na poważnie to
> G400 wcale nie jest do wszystkiego. Jest zdecydowanie doskonałą kartą do
> prac 2D na duże monitory oraz tanią dwumonitorówką. Nie rób z niej
> niewiadomo czego ... Z Matrox'ów do gier polecam wersję 16MB Single (P III),
> do DVD 16MB Single + dxr3, dla graczy TV i DVD 16MB Dual (P III) dla
> profesjonalistów na dowolny Dual na dwa monitory. Jedyną zaleta MAX'a jest
> szybszy RAMDAC ale bez 21" trudno go wykorzystać a przy takich monitorach
> jego cena nie straszy :-)

nie robie z niej niewiadomo czego tylko jesli ktos pracuje w domu na duzym
monitorze w 2d/3d, lubi sobie pograc i poogladac czasmi filmy to ta karta IMHO
chyba najlepiej sie sprawdzi.
ok zaplace ok 1200 za tnt2/u z tv lub 1500 za g400max, zdecydowanie wybiore maxa
- no coz jednak daje mi on zdecydowanie lepsze parametry w wysokich rozdz i
kilka dodatkowych mozliwosci ktorych jednak nadal prozno szukac u innych
producentow

zdrow

mAREK

P.S. posty zmierzaja w zlym kierunku :D za chwile dojdzie do konfrontacji gforce
- g400 a tego bym nie chcial :-D poprostu nie mialem jeszcze przyjemnosci (?)
przetestowania gforca u siebie tak wiec rozmowa na jego temat bylaby bardziej
wywodem akademickim.