Re: TNT2 vs Matrox G400

Autor: Sulaco (sulaco_at_polbox.com)
Data: Wed 10 Nov 1999 - 10:43:30 MET

Kris wrote:

> Przykro mi ale nie do końca. W kwestii DVD to G400 DH daje obraz TV jakości
> trochę lepszej niż wyjścia TV innych kart w tym przedziale cenowym (nowej
> generacji) oraz ma miłą funkcję niezależnych trybów w DualView. Karty
> dekodujące (oczywiście, że te najtańsze mnie nie interesują) oprócz wyjścia
> na TV o klasę lepszej jakości niż G400 mają jeszcze najważniejszą funkcję
> czyli samo dekodowanie sprzętowe Mpeg2 co dodatkowo poprawia sam odbiór
> filmów. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie używania G400 DH z taką
> kartą choć sens finansowy jest żaden ...

tak tylko, ze mowimy o jedej karcie do kompa a nie o dwoch czy nawet trzech a z
tym dekodowaniem sprzetowym to tez roznie bywa (jakosciowo), przypomne rowniez o
problemie jaki ma win z wieksz iloscia roznych urzadzen (ogolnie: stabilnosc
win jest BARDZO uzalezniona od liczby urzadzen i ilosci oprogramowania
zainstalowanego :-D) . Nadal jednak uwazam, ze IMHO g400 jako kombaj spisuje sie
najlepiej :D

> mozeszsz
>
> Jak to nie mogę? Nie rozumiem. Sorry ... wszystkie nowe karty występują
> również w wersji z TV-out tak jak G400 może być również SingleHead ...

tak ale jakosc ich wyjsc TV (z pominieciem elsy i matroxa) delikatnie przemilcze

> Cosik się chyba zbyt rozentuzjazmowałeś :-)

eeeetam zaraz :-D, jak chce miez bizona to kupuje g400max a jesli kosiarke do
trawy do biore cos z dolnej polki

> teraz tzn
> przypadku dvd
>
> Ale bulisz jednak strasznie. W tej samej cenie możesz mieć szybszą i
> bardziej uniwersalną kartę oraz dekoder DVD. Efekt DVD lepszy a procek o
> klasę tańszy (np. Celeron).

podaj przyklad takiego zestawu a porozmawiamy o zadach i waletach obu :D

> [...]
> sensownie działała, w domu dwa monitory średnio wykorzystasz itd, itd ...
> Dla mnie jest to doskonała karta do pracy 2D (najlepiej na dwóch monitorach)
> z możliwością grania (jeśli masz P III lub Athlon) i ewentulanie DVD (jak
> pracujesz w domu). Do zastosowań profesjonalnych 3D się nie nadaje (słaby
> ICD o braku Heidi nie wspomnę). Za cenę MAX'a możesz mieć zdecydowanie
> lepszy zestaw do domu ... Co innego G400 16MB (Single i Dual). Szybciej
> widziałbym te karty w domu (oczywiście sens tylko przy dobrym monitorze i P

powtorze: podaj przyklad tego zestawu

zadna karta w przedziale do 1500 PLN nie nadaje sie do zastosowan w
profesjonalnych w 3d
podaj mi przyklad takiej karty ktora w tym przedziale cenowym w 1600x1200x32 np.
w lightwave bedzie bez problemu renderowac w OGL i do tego obraz bedziesz mial
ostry jak zyleta - nie ma takiej.
praktycznie tylko g400 bedzie "jakos" w tym dzialal :-D a ze jest to karta do
zastosowan wszelakich - no coz mozna kupic sobie trzy kompy i kazdy z nich
bedzie uzywany do czego innego
jeden tylko do grania, drugi tylko do graf 2d a trzeci tylko do 3d :D, jak
ukierunkujesz kompa tylko do jednego celu to napewno bedziesz zadowolony.... ale
napewno nie za dlugo :D
zdrow

mAREK

P.S. powtarzam, ze z firma matrox mam niewiele wspolnego oprocz tego, ze mam ich
karte graf :D