Odp: czestotliwosc odswierzania

Autor: Wigwam <wigwam_at_polbox.com>
Data: Fri 29 Oct 1999 - 12:45:38 MET DST

Użytkownik Tomasz Michalski <tomekm@kamsoft.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7vbrae$ns0@router.kamsoft.com.pl...
> Witam
>
> Od czego zaleza czestotliwosci odswierzania ekranu? Chodzi mi o to, ze
> w zaleznoscu od ustawionego typu monitora ma sie te 60Hz, 75Hz, 85Hz
> a czasami nawet 100Hz - czyli glownie monitor?
> I czy mozna gdzies domowym sposobem wymusic inne niz te standardowe?
[...]
> A chcialbym ustawic np 95Hz dla 1024x768 bo przy 100Hz monitor juz nie
> wyrabia, a 85Hz nie jest zbyt zdrowe dla moich oczu (taki monitor).
>
> --
> Tomasz Michalski (tomekm@kamsoft.com.pl)
To musisz mieć wysokiej klasy monitor, bo nawet 85 Hz w 1024x768 nie każdy
wyrabia. I bardzo wrażliwe oczka, bo 85 Hz zadowala większość użytkowników.
Obecnie monitory nie pozwolą ci ustawić częstotliwości innych niż
obsługiwana, a AFAIK 95 Hz nie jest częstotliwością standartową. Licz się
też z tym że zwiększając częstotliwość odświeżania ekranu zmniejszasz
migotanie, ale obraz staje się coraz bardziej rozmyty.
Pozdrowienia
Wigwam