Re: ciekawe...??

Autor: pokryfka <pokryfka_at_priv4.onet.pl>
Data: Fri 29 Oct 1999 - 12:38:48 MET DST

pentiumki pod socket 7 mialy cache taktowany czestotliwscia fsb, intel
stwierdzil ze fakt ten stanowi bariere w dalszym rozwoju i wprowadzil slot 1
(co zmusilo uzytkownikow do zmian plyty glownej; o pentium pronie wspomne) na
ktorym procki posiadaly cache chodzacy z 1/2 fsb;
procki p2 byly drobie wiec powstaly tansze odmiany p2 bez cachu, a pozniej ze
zintegrowanym w chipie 128k cachu (troche malo, ale za to chodzil
zczestotliwoscia fsb!); po po wiec plytki slot 1? po nic i tak powstal nowy
standart: socket 370;
kiedy okazalo sie ze do chipa mozna dorzucic wiecej cache (k6-iii) i full fsb
robi swoje to intel postanowil wrzucic cache (tym razem 256k jak w k6-iii) do
procka i tak nowe copperminy tez nie potrzebuja slot 1 (zeby byla roznica
pomiedzy copperminami na ppga i slota to te pierwsze beda chodzic z fsb100 a
te drugie z fsb133 Mhz); i tym samym kolo sie zamyka, az dziw bierze ze p3
ppga nie beda pasowaly do socket 470 ktory fizycznie bylby inny (bez 3
pinow?) od socket 370;

coz, intel jako monopolista potrafi narzucac standarty...
osobiscie czekam na odpowiedz amd: marzy mi sie athlon z 3 poziomowym cachem
(po doswiadczeniach z k6-iii); co powiecie na k7 z 2*64kb cache l1 + 256 l2
(full fsb) + np 2Mb l3 (fsb/2)??
IMHO wgniotlby xeona w podloge!!
BTW czy ktos pamieta ile max cachu moze obsluzyc athlon? a xeon?