Odp: 486 i duży dysk...

Autor: Wigwam <wigwam_at_polbox.com>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 22:28:59 MET DST

> Chciałem zapytać, co zrobić, żeby staruteńki 486 zawidział dysk 2,5GB?
[...]
> Dokładnie to dysk został sformatowany pod celeronem - i wtedy fdisk
> wszystko widział jak potrzeba - założyłem dwie partycje, ustawiłem na
> drugiej dysk logiczny, wszystko było OK. Podłączyłem HDD do 486 i...
[...]
> Ender
Po pierwsze upewnij się, że masz kontroler EIDE. Mają one dwa kanały (dwie
wtyczki do taśm każda na 2 HDD) i obsługują dyski pow. 512 MB. Prawie
wszystkie kontrolery zintegrowane na płycie głównej to EIDE. Jeśli jest na
karcie, to musi mieć dwa kanały.
Następnie zapisz parametry jakie ci wyskoczyły na tej płycie z celeronem i
takie same wpisz u siebie (najłatwiej). Ewentualnie możesz podzielić ilość
cylindrów przez 8 a ilość głowic pomnożyć przez 8. Czyli Cyl: 662, Hd: 127,
ale jest to metoda "ręczno-doświadczalna". Tryb zawsze LBA.
Pozdrowienia
Wigwam