Re: dysk seagate 1.2 gb robi bledy :(

Autor: Miroo P., <miroo_at_i.am.gov>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 22:14:58 MET DST

Niejaki C97 Š (cezar97@ulgo.koti.com.pl) twierdzi:
> mam problem. moj dwuletni dysk seagate 1.2 gb robi mi bledy crc.
>
> dam przyklad. na pierwszym dysku (maxtor 4.3gb) kompresuje katalog quake
> za pomoca kompresora ace do quake.ace. teraz quake.ace kopiuje na tego
> seagate`a. uruchamiam ace i testuje to skopiowane archiwum ... i co ?
> wyskakuja bledy crc :( .

Hehehe, wszyscy radza formatowac dysk, a ja radze
sprawdzic/wymienic pamieci...
Czy przy kopiowaniu z maxtora na maxtora nie ma
bledow?
Porownaj oba pliki (np Windows Commanderem 4.0)
lub dosowa komenda "fc".
Jesli blad bedzie w jednym (lub kilku - zaleznie
od wielkosci kopiowanego pliku i cache plikow)
miejscu/ach i w przy kilku probach bedzie to
podobne przeklamanie (np konkretny bit) to raczej
wskazuje na pamieci. Jesli bledow bedzie duzo
i roznych to moze byc problem z tasma lub elektronika
dysku (np cache).
Czy sprawdzales go podpietego samego na tasmie
i bez kieszeni?

Co do formatowania to jest programik specjalny
do seagate'tow "sgatfmt4.exe". Jest do "dostania"
za darmo na www seagate'a. Ma ok 80kb (rozpakowany).

Zycze powodzenia ...................... Miroo

--
 //|/||  .             "The Winner Takes It All"