Re: Problem z excelem cd...

Autor: Andrzej Abraszewski <abra_at_clan.pl>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 19:08:41 MET DST

Witam !

Szymon Śmigasiewicz wrote:

> Dobra,dobra. Wnioskuje ze QP jest lepszy i w ogóle.

:)

> (Poza tym księgowa ma stary sprzęt z win31 i excelem 4).

No to ma i DOS'a

> Jest ten jednak problem, ze QP kompletnie nie znam.

Nnno tak :( Ma on swa specyfike i trzeba nabrac pewnych nawykow.
Generalnie najlepiej korzystac s klawiatury bo jak pisalem
do perfekcji wykorzystano w nim keystrokes ktore oczywiscie maja swoje
odpowiedniki (i sa calkowicie rownowazne) w jezyku makr . Istnieje
oczywiscie mozliwosc nagrywania makr . Nie mniej jakas kniha by sie
przydala.

Arkusze kalkulacyjne praktycznie nie roznia sie od siebie.
Wiekszosc funkcji jest taka sama . Jedyna 'wada' QP jest ze jest
po angielsku ale jak to w DOS polskie litery sa dostepne na
ekranie i wydrukach oraz w trybie graficznym, ktorym dysponuje, tez.

> Duzo zajmuje(tzn da sie go sciagnac)?

ver 5 for DOS 2 * 1 44 MB

> Pewnie mozna porownywac komórki.

Tak. Jest 'kilka' uzytecznych funkcji : @IF,@DAVG,@DCOUNT
@DMAX, @DMIN, @DSTD, @DSUM, @DVAR, @DVARS, @HLOOKUP, @INDEX,
@MAX, @MIN itd itd za pomoca ktorych mozna z danego ciagu
wybierac to i owo.

A propos funkcji @if to kiedys tam (bylo toto na grupie)
zawarlem w jednej komorce (255 znakow) logike zamiany liczby
(do miliona) na jej reprezentacje slowna

> Ważne jest czy można robić takie wydruki jak excel. tzn ramki take i
> owakie itd.?

Jest caly modul grafiki uzytkowej 11 rodzajow 2D i 4 typy 3D.
W trybie normalnym sa linie : single, double, thick mogace
obejmowac soba : all, outside, inside, left, right, top, bottom,
horizontal, vertical czyli ... wszelkie mozliwe kombinacje . Jest
oczywiscie tryb WYSIWIG dajacy swoje mozliwosci graficzne. Oczywiscie
nie ma sie co podniecac pamietajac ze arkusz kalkulacyjny ma przede
wszystkim rozliczac i byc czytelnym a bajery mozna sobie zrobic po czyms
innym. W konccu zaden problem w tym by dane z QP zaimportowac do Excela
. Wspomniana przeze mnie procedurke wlasnie w formacie Excela 4
przeslalem na grupe . I dzialala ! :)

> Czy nie ma problemów z drukrakami?

Jest ich do wyboru b.duzo . Jest nawet opcja HP Ploters i Postscript .
Zreszta zawsze sie mozna oprzec na standardzie IBM lub Epson. Oczywistym
jest ze moga byc problemy z tymi ktore (z zalozenia) nie sa (nie maja
byc) widziane z DOS'a

> I czy można mieć kilka arkuszy komunikujących się między sobą w jednym
> zeszycie?

Tak. Takze takze miedzy innymi, formalnie nie wczytanymi arkuszami
(opcja link) i oczywiscie 'na zywca' z Paradox'em

> I czy można scalać komórki?

Nie.

> Kompletnie go nie znam i byłbym wdzięczny za pomoc online w icq.
> UIN:52217216

Nie korzystam z ICQ :(

> Aha. Jeśli wydruki nie wyglądają dobrze skazany jestem na excela 4.

Wydruki sa czytelne a czy wygladaja dobrze ? De gustibus ...
albo : "jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma" :)

pozdrawiam
A.A.