Re: Jaka nagrywarka i dysk...

Autor: Dentarg Dentargus <jozef_at_kki.net.pl>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 16:56:47 MET DST

On Thu, 28 Oct 1999 10:54:10 +0200, "The EaGle" <604600941@eranet.pl>
wrote:

> [...]
>tyle kompetenta osoba aby stwierdzic jasno. W ciagu ostatniego czasu nie
>dostał zadnego zwrotu. Owszem padaja egzemplaze ktore maja około 2 lat ale
>te starsze jak i te nowsze sa bardzo bezawaryjne.Firma HP jest o jakies 100
>razy potezniejsza finansowo od Teca czy plextor'a a jak kolwiek robi bledy
>(jak kazdy ) to bardzo szybko je naprawia. Były serie nagrywarek HP ktore
>padały ale teraz sa naprawde bardzo bezawaryjne. Nie chdzi mi bynajmniej o
>ich wiek ale liczbe sprzedanych sztuk do ilosci zwrotów - ta liczba jest
Nie znam osoby ktore by nie padla nagrywarka HPka w czasie gwarancji,
fakt ze malo kto z moich znajomych kupil taki sprzet, ale Ci co kupili
nagrywarki HPka bardzo narzekali ... mi to wystarczy.

>Tak jak jakies 6miesiecy temu kazdy na tej grupie mowił o Yamaha 44xx -
>beawaryjne,szybkie,tanie - super ale po poł roku okazało sie ze sa do d...
>Nie dosc ze padaja to jeszcze korekcja bledów pozostawia wiele do zyczenia.
Yamaha pewnie sprzedaje 100 razy wiecej nagrywarek niz HP, na pewno
tak jest jesli chodzi o Polske. Procentowo ze znanych mi przypadkow,
HP mial 100% padow, a Yamaha na pewno mniej niz 40% ...

>Podaj jakies testy - zwroc uwage ze UDMA33 w przypadku Maxtora jest zaledwie
>5-10% wolniejsze od UDMA66 w przypadku IBM. Ile płyt ma kontoler UDMA66?
>Raczej nie za duzo- mozesz kupic kontroler i wtedy bedzie szybciej ale nie
>przy UDMA33- IBM dostanie i do duzo.
Moze w koncu jakies dane bys rzucil, bo juz raz chwaliles dyski
Maxtora, ale nie podales zadnego konkretu ...
Nie wiem jakie IBM porownywales z tym Maxtorem, ale chyba jakies
starozytne ...

>Wszystko sie zgadza IBM produkuje bardzo dobre dyski i ciche ale jest
>jeszcze cos w czym Maxtor jest najlepszy - temperatura pracy! W domu mój PC
>pracuje 24h/dobe i dysk nawet przy ciaglej wielogodzinnej pracy jest ledwo
>cieply.
Moj IBM 5400 rpm jest zimy, a 7200 rpm jest dosc cieply, ale nie
wplywa to na jego prace w zaden sposob .. komp pracuje 18godzin/dobe.

>Po za tym Maxtor stosuje bardzo zaawansowana technolgie co pozwala na
>upakowanie na jednym telezu 4.3GB danych. Dodam ze taka technologie Maxtor
>stosuje od poczatku roku. Wysoki transfer ok 13MB/s i 6% uzycie CPU przy
>UDMA33 sa naprawde zadziwiajace i co najwazniejsze 50000 cykli wlaczen i
>wyłączen co sprawia ze ten dysk bedzie sluzyl dlugie lata. Nie wspomne o
>MTBF=500000h.
hehe ... 4,3 GB na talerz to duzo ... ROTFL ... przeciez IBM 25 GB ma
3 talarze, wiec wychodzi ponad 8 GB na talerz ... dyski z przyszlosci?
Podawanie transferu bez podania czym byl mierzony mija sie z celem, bo
nie wiem czy to transfer dysk-kontroler, dysk-cache, czy moze
wewnetrzny transfer dysku ??
To samo dotyczy zuzycia procesora ... jaki program to mierzyl i jaki
byl procesor ?? Przeciez 6% na p3 800 to co innego niz 6% na p100.
A liczby podawane przez producenta jako MTBF to mozna miedzy bajki
wlozyc (nie kadego), np dyski seagate padaja po 5 albo 10 razy
ktorszym czasie niz podany przez producenta ...
IBM daje na dyski OEM 3 lata gwaracji, na normalne 5 lat, a to oczyms
swiadczy ... ze dysk raczej nie padnie przez ten okres, bo raczej
servisowanie wielu dyskow by sie nie oplacalo producentowi, po za tym
dyski zmienia sie co ok rok ...

>No właśnie jak nie słyszałes to sie nie wypowiadaj bo ja tak sie składa ze
>mam(miałem) jeden i drugi dysk oraz czytałem recenzje Maxtorów w USA i moge
>powiedziec tak. Jezeli w 10stopniowej skali mam pod wzgledem bezawaryjnosci
>przyznac punkty dla IBM i Maxtora to mamy odpowiednio IBM-7 Maxtor-10!!!
A ja slyszalem ze w USA bija indian i murzynow ...
Slyszalem ze w Rosji dyski Ivana maja ocene 10 a Maxtora 3.
To zadne argumenty, argumentem moze byc przeprowadzony wlasnorecznie
test wydajnosci, posiadanie dysku przez dlugi czas, itp ...

>Sugeruj sie testami a nie opowiesciami znajomych bo to jest idiotyczne.
>Maxtory nie tylko w Chipie zdobyły 1 miejsce te dyski co rok wygrywaja w
>zestawieniach na całym swiecie dlatego np. Compaq najwiekszy producent
>komputerów i serwerów stosuje w 80% dyski Maxtor- o czym to swiadczy.
>Nasze babcie uwazały ze co powie im sasiadka jest prawda - nie wiem jak ty
>ale ja z tego wyrosłem.
>Pa!
>The EaGle
Zobacz jak wystawiana jest ocena w chipe
pierwiastek 20 stopia z (cena*wydajnosc*kolor obudowy dysku/ilosc kasy
od dystrybutora*sentyment testujacego*..... itp) ...
Ja kupuje dyski bezkompromisowe, szybkie, niezawodne, ciche ... a to
mi gwarantuje tylko IBM, od 3 lat kupuje tylko dysku IBMa, pare juz
sie przewinelo przez moje kompy, i wszystkie dzialaja do dzis,
wiekszosc chodzi po 18-20 godzin na dobe ... i nie to ze komputer jest
tylko wlaczony ... ale dysk prawie ciagle pracuje ...

Compaqu stosuje w swoich komputerach najtansze czesci jakie mozna,
widzialem ze 2 moze 3 compaki od srodka ... co za zaloba, wszystko
made in taiwan (no name) ... po za tym PC zlozony przeze mnie za te
same pieniadze co compaqu jest duzo wydajniejszy i wiem co mam w
srodku.

Ja korzystam z doswiadczen znajomy, ale nie ludzi ktorzy pracuja w
jakiejs gazecie i nie wiadomo czy nie biora za testy odpowiednich
pieniedzy (od producenta, dystrybutora itp) ... a po za tym wzory
wystawiania ocen koncowych mnie smiesza (w chipie).

Jeden znajomy pracuje w duzej firmie komputerowej (instalacje sieciowe
dla duzych firm typu banki, zusy, itp).
Stosuja tylko dyski IBMa (SCSI w serverach, w stacjach roboczych
raczej EIDE), ten znajomy od jakis 8 moze 10 lat ma w soim komputerze
dysk IBMa, i zmienia go tylko z powodu na wielkosc (nigdy mu nie
padl). Fakt dyski IBMa sa drogie (choc ostatnio nie tak bardzo), ale
ja wole kupic dysk miesiac pozniej i miec pewnosc ze kupuje dobry
produkt, niz kupic cos co wedlug pana Jasia z Chipa jest fajne, bo
jemu tak wyszlo ... sorry, ale ja wyroslem jakies 4 lata temu z
wierzenia w testu chipow, enterow, itp ...
Trzeba korzystac ze swojego doswiadczenia i doswiadczenia ludzi
wiarygodnych ... a nie wierzyc w bajania ...

Co do nagrywarek to dla mnie tez duel Teac/Plextor w tej chwili
rzadzi, a to czy firmy te sa wieksze czy mniejsze od HP to mnie malo
interesuje, wazne ze robia dobre produkty, a ze drogie .. coz za
jakosc sie placi.
Ferrari robi sie recznie, i takie np Daewoo ma 100 razy wieksza
zaplecze ... dlatego wybral bys Daewoo ?? Czy wolalbys jednak Ferrari,
ktore skladane jest recznie ??

pzdr,
Dentarg

--