Re: Jaka nagrywarka i dysk...

Autor: The EaGle <604600941_at_eranet.pl>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 10:54:10 MET DST

Użytkownik Maciej Machacz <xenes@ufo.ds13.agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7uph1o$d7g$1@info.cyf-kr.edu.pl...

> OK, wypowiem sie.

Jak ze sie ciesze. :-)

> Co do nagrywarek HP, to tak sie sklada ze z reguly sprzet ten jest
awaryjny.
ROTFL
Sorry ale nie moge sie powstrzymac mam znajomego w serwisie HP i jest na
tyle kompetenta osoba aby stwierdzic jasno. W ciagu ostatniego czasu nie
dostał zadnego zwrotu. Owszem padaja egzemplaze ktore maja około 2 lat ale
te starsze jak i te nowsze sa bardzo bezawaryjne.Firma HP jest o jakies 100
razy potezniejsza finansowo od Teca czy plextor'a a jak kolwiek robi bledy
(jak kazdy ) to bardzo szybko je naprawia. Były serie nagrywarek HP ktore
padały ale teraz sa naprawde bardzo bezawaryjne. Nie chdzi mi bynajmniej o
ich wiek ale liczbe sprzedanych sztuk do ilosci zwrotów - ta liczba jest
bardzo ostatnio dobra.

> A stwierdzenie ze zdecydowanie bym wybral w/w firme niz TEAC/Plextor
(jesli
> chodzi i nagrywarki) jest raczej tylko sentymentem, poniewaz tak sie
sklada
> ze CDR/CDRW tych ostatnich sa naprawde szalenie trwale i pracuja
> bezproblemowo.
Tak jak jakies 6miesiecy temu kazdy na tej grupie mowił o Yamaha 44xx -
beawaryjne,szybkie,tanie - super ale po poł roku okazało sie ze sa do d...
Nie dosc ze padaja to jeszcze korekcja bledów pozostawia wiele do zyczenia.

> Teraz co do dyskow twardych Maxtora, to owszem to co maja dobrego to
> naprawde cicha praca. Porownujac Maxtory do IBM'ow te pierwsze jednak
> wychodza wyraznie slabiej, przedewszystkim w testach wydajnosci samego
> napedu.
Podaj jakies testy - zwroc uwage ze UDMA33 w przypadku Maxtora jest zaledwie
5-10% wolniejsze od UDMA66 w przypadku IBM. Ile płyt ma kontoler UDMA66?
Raczej nie za duzo- mozesz kupic kontroler i wtedy bedzie szybciej ale nie
przy UDMA33- IBM dostanie i do duzo.

> to je w tym momencie dyskryminuje, poniewaz IBM dyskami glosnymi
> takze nie sa.
Wszystko sie zgadza IBM produkuje bardzo dobre dyski i ciche ale jest
jeszcze cos w czym Maxtor jest najlepszy - temperatura pracy! W domu mój PC
pracuje 24h/dobe i dysk nawet przy ciaglej wielogodzinnej pracy jest ledwo
cieply.
Po za tym Maxtor stosuje bardzo zaawansowana technolgie co pozwala na
upakowanie na jednym telezu 4.3GB danych. Dodam ze taka technologie Maxtor
stosuje od poczatku roku. Wysoki transfer ok 13MB/s i 6% uzycie CPU przy
UDMA33 sa naprawde zadziwiajace i co najwazniejsze 50000 cykli wlaczen i
wyłączen co sprawia ze ten dysk bedzie sluzyl dlugie lata. Nie wspomne o
MTBF=500000h.

> Co do awaryjnosci to sie nie bede wypowiadal, natomiast nie slyszalem
> jeszcze zeby ktos sobie plul w brode kupujac IBM'a, a takze nie zdarzylo
mi
> sie zebym slyszal o padnietym dysku w/w firmy. Sam mam dysk w/w firmy,
paru
> mioch znajomych takze, i naprawde znakomicie sie sprawuja.
No właśnie jak nie słyszałes to sie nie wypowiadaj bo ja tak sie składa ze
mam(miałem) jeden i drugi dysk oraz czytałem recenzje Maxtorów w USA i moge
powiedziec tak. Jezeli w 10stopniowej skali mam pod wzgledem bezawaryjnosci
przyznac punkty dla IBM i Maxtora to mamy odpowiednio IBM-7 Maxtor-10!!!

> Mowiac krotko - majac do wyboru HP/TEAC czy Maxtor/IBM nie zastanawiajac
sie
> wybralbym pare Teac+IBM.
Teac to tak jak LG wypusciło jeden udany model (trche wiecej niz jeden
ale...) i na tym koniec-nic ciekawego.

> Maciej Machacz
> xenes@ds13.agh.edu.pl
>
> PS: Nie sugeruje sie przy tym zadnymi idiotycznymi testatmi "made by CHIP"
Sugeruj sie testami a nie opowiesciami znajomych bo to jest idiotyczne.
Maxtory nie tylko w Chipie zdobyły 1 miejsce te dyski co rok wygrywaja w
zestawieniach na całym swiecie dlatego np. Compaq najwiekszy producent
komputerów i serwerów stosuje w 80% dyski Maxtor- o czym to swiadczy.
Nasze babcie uwazały ze co powie im sasiadka jest prawda - nie wiem jak ty
ale ja z tego wyrosłem.
Pa!
The EaGle