Re: Uszkodzona pamiec SIMM - jak sprawdzic, ktory to uklad?

Autor: Jacek Gutkowski <jgutkowski_at_lucent.com>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 14:45:20 MET DST

Marcin Wolcendorf wrote:

> Elektroniczny omomierz z wyjcem :-) jest tu doskonałym narzędziem...
> Wniosek z tego, że płyta sama sobie stwierdza, ile ma pamięci.

Faktycznie, omomierz na pewno sprawdzilby sie, ale ... Czasami z jednego pin'a
sciezka biegnie do kilku (no, przynajmniej do dwoch) ukladow - wtedy musialbym
sprawdzac wszystkie kostki.

> No to trochę mnie zmyliłeś, bo pisałeś o błędach parzystości :-). Jeśli jest 16
> identycznych układów, to są to pewnie układy 256k x 4bit.
> Faktycznie, można. Linie CAS służą do wyboru bajtu, więc ich raczej ruszać nie
> należy. Linie RAS wybierają adresy. Jest tak- RAS0 i RAS2 służą przy wyborze
> podstawowego (dolnego) 4MB, RAS1 i RAS3 wybierają dodatkowe (górne) 4MB. Poza dzikimi
> modułami do pracy w serwerach z ECC nie powinno tu być żadnych pułapek.

Sorry za zmylke. Po prostu CheckIT wyrzucil mi komunikat o bledach parzystosci
na jakichs tam bitach - jest to dosc stary program i z pewnoscia jak byl
pisany, to nie bylo jeszcze pamieci 72-pinowych.

Czyli, potencjalnie gdybym wylaczyl (zalepil) dwa piny /RAS1 i /RAS3 to
obslugiwane byloby tylko dolne 4MB - ciekawe jak komputer rozpoznalby taka
kostke: jako 4MB czy 8MB. Sprawdze dzisiaj i dam znac o wynikach.

> Kiedyś tego szukałem... Znalazłem u IBMa i u Motoroli. Chyba jeszcze gdzieś też,
> ale mam kłopoty ze znalezieniem tego u siebie na dysku- przydałaby się sprzątaczka...
> :-). Mogą już nie mieć, bo to nie jest rzecz nowa. W razie IBM jest u mnie na dysku,
> mogę wysłać.

Jakbys znalazl, to podeslij na priva - moze znajde tam cos ciekawego

Dzieki,
Jacek