Odp: Jaki sprzet dla osoby baardzo niepelnosprawnej - WAZNE.

Autor: Radosław Tatarczak <ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 14:45:12 MET DST

Ja slyszalem o jednym rozwiazaniu: jest to taki specjalny manipulator
sterowany ruchem glowy lub ust, ktory za pomoca podczerwieni informuje
komputer, jaka litere wybral uzytkownik. Wiem ze takie rozwiazanie posiada
jakis niepelnosprawny w Bialymstoku, nie znam niestety jego nazwiska, ale
sprawa tego niepelnosprawnego i specjalistycznego sprzetu dla niego byla
opisywana w dodatku lokalnym Gazety Wyborczej, dodatek sie nazywa Gazeta w
Bialymstoku. Za pomoca archiwum GW (www.gazeta.pl) ustalilem ze
prawdopodobnie ten artykul nosi tytul "Wozek Stuk-Puk" i zostal zamieszczony
w Gazecie w Bialymstoku nr 254 z 1998/10/29. Niestety nie mam mozliwosci
przeslania tresci tego artykulu, bo nie mam w poblizu terminala podlaczonego
do archiwum GW. Jak macie taka mozliwosc to sprawdzcie szczegolnie ten
artykul, albo po prostu jak ja sie myle co do tytulu tego artykulu sami
przeprowadzcie wyszukiwanie. Wybacz, ze ma takie niepelne informacje, ale
niestety wyrzucilem ten artykul z prywatnego archiwum kilka miesiecy temu i
juz zapomnialem tytul tego artykulu. Mam nadzieje, ze w czyms pomoge tymi
informacjami.
Serdecznie pozdrawiam
Radek Tatarczak
ratat@zrit.olsztyn.tpsa.pl
PS Ten artykul jest takze ciekawy z tego powodu, ze jest tam opis
specjalnego wozka, ktory calkowicie jest sterowany ustami.