Re: Uszkodzona pamiec SIMM - jak sprawdzic, ktory to uklad?

Autor: Jacek Gutkowski <jgutkowski_at_lucent.com>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 08:30:16 MET DST

Jacek Gutkowski wrote:

> Sorry za zmylke. Po prostu CheckIT wyrzucil mi komunikat o bledach parzystosci
> na jakichs tam bitach - jest to dosc stary program i z pewnoscia jak byl
> pisany, to nie bylo jeszcze pamieci 72-pinowych.
>
> Czyli, potencjalnie gdybym wylaczyl (zalepil) dwa piny /RAS1 i /RAS3 to
> obslugiwane byloby tylko dolne 4MB - ciekawe jak komputer rozpoznalby taka
> kostke: jako 4MB czy 8MB. Sprawdze dzisiaj i dam znac o wynikach.

Zrobilem wczoraj eksperymenty z wylaczaniem pinow /RAS1 i /RAS3. Eksperyment
sie udal. Bios zauwazal tylko dolne 4MB. Oczywiscie zwarlem tez do masy piny 67
i 68 - konfuguracja dla kostki 4MB.

Jednakze nie wiem, czy bede uzywal tej pamieci. Owszem, po wlozeniu do
komputera i przeprowadzeniu testow wszystko bylo ok, jednakze wystepuja
problemy przy instalacji Windowsa 95. Czasami tez bios ponownie wyrzuca swoj
komunikat "Memory test fail". Byc moze w jakis sposob probuje sie dostac do
gornej polowki tej pamieci. Przeciez w normalnym SIMMie 4MB uzywane sa
wszystkie linie RAS, a ja wylaczam mu nagle dwie z nich. Bede jeszcze probowal
cos z tym zrobic.

Dzieki za pomoc i wskazowki, ktore RAS'y trzeba wylaczyc.

Pozdrawiam,
Jacek