Odp: Uszkodzona pamiec SIMM - jak sprawdzic, ktory to uklad?

Autor: NameNo <nameno_at_free.com.pl>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 07:43:39 MET DST

Lepiej kup sobie nowe.
Z dwóch podowdów :
1. Raczej nie uda się zidentyfikować kostki w której występuje błąd.
    Chyba że rozrysujesz sobie schemat pamięci i sprawdzisz na testerze
pamięci pod jakim adresem
    jest błąd (lub zrobisz sobie tester we własnym zakresie). Programy na PC
do testowania pamięci
   raczej nie nadają się do testów i wykombinowania która pamięć nie działa
poprawnie.
   Miałem przypadki że pamięć ewidentnie uszkodzona na programach Dos-wych
była pokazywana
   jako dobra, nawet na testach chodzących 5godz.
2. Dokupienie kostki do modółu graniczy z cudem.
    Chyba że posiadasz drugi taki sam modół pamięci i możesz go poświęcić.
Inny sposób to poświęcić 16MB i zrobić z modółu połowę dobrze działającej
pamięci.

NameNo

Użytkownik Jacek Gutkowski <jgutkowski@lucent.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38140384.E75504D6@lucent.com...
> [...]
>
> W tej sytuacji pozostaje mi chyba tylko zidentyfikowac uszkodzone kostki
> pamieci i, o ile uda mi sie takowe zakupic, wymienic je na dobre. I tutaj
mam
> pytanie.
> Czy jest moze jakis program/sposob dzieki ktoremu moznaby zlokalizowac
> uszkodzona kostke pamieci? Program do testowania pamieci pokazal mi tylko,
> ktorych adresach wystepuja bledy - mi to nic nie mowi - to moze byc
dowolna
> kostka.
> Czy wogole mozna spotkac w sklepach kosci pamieci uzywane w komputerach?

Tak. Jako całe moduły lub pojedyńcze kości ale zazwyczaj nie takie jak
potrzebujemy.