Odp: Bledy przy odczycie z CD

Autor: Krzysztof Grad <kmg_at_strefa.com>
Data: Mon 25 Oct 1999 - 18:55:23 MET DST

Użytkownik Krzysztof Grad <kmg@strefa.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7uh0kr$ovj$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
> Coraz wyraźniej rysuje mi się widmo awarii płyty głównej (oby nie) lub
> kontrolega (wychodzi na to samo). Jest to jedyny element, którego jeszcze
> nie przetestowałem i za bardzo nie mam jak tego zrobić. Wszyscy kumple
mają
> Slot 1, ja jedyny jestem na Super7. Mam Shuttle HOT 591P oraz K6-2 350@400
> Mhz. Jeżeli macie jakiś pomysł jak sprawdzić płytkę bez wyjmowania jej to
> chętnie skorzystam.
>
> W każdym bądź razie sprawa jest otwarta i raczej pilna. Będę wdzięczy za
> każdą pomoc.

Chciałbym poruszyć jeszcze raz ten temat, jednak pod troszkę innym kątem.
Sprawa jest nadal nie rozwiązana, jednak pojawiły się nowe fakty, które
radykalnie zmieniły pogląd na ew. przyczynę.

Jestem raczej pewien że nie jest to wina płyty głównej ani żadnej innej
części komputera. Dlaczego??? W niedziele złożyłem nowiusieńkiego P 3 450 na
płycie Abita BE6, z dyskie IBM'a DJNA w nowej obudowie Big T. ATX. Okazało
się że dzieje się dokładnie to samo zarówno z nagrywarką jak i CD-rom'em.
Urządzenia są sprawne ponieważ nagrywam regularnie u znajomch i i nie ma
żadnych problemów (każdą płytę sprawdzam).

Podejrzenie moje padło na... prąd. Czy mogę mieć rację???

Nie jest to chyba zbiegiem okoliczności ze na dwóch koputerach zupełnie
różnych od siebie, które łączy jedynie gniazdko w ścianie, monitor i CDR
miało takie same objawy.

Sprawdzałem gniazdka we wszystkich pokojach, z listwą zasilająca oraz bez,
podłączyłem kompa nawet do łazienki (kontakty w łazience mają osobny korek w
skrzynce, nie wiem dlaczego) i wszędzie to samo.

Poradzcie proszę, czy kupno UPS'a rozwiąże sprawę??

Czy UPS firmy APC o pojemności 300VA wystarczy do zasilacza 230W (w kompie
siedzi 2x HDD, CDR, CD-ROM, grafika, dźwięk, modem, kontroler SCSI -
monitora nie chce podłączać do upsa). W zasadzie to nigdy nie miałem
problemów z nagłym zanikiem zasilania, chodzi mi głównie o ew. popawę
jakości prądu. Obecnie nawet przy kopiowaniu dużych plików z dysku na dysk
pojawiają się różnice.

--
Krzysztof Grad         http://www.strefa.com/kmg
kmg@strefa.com   UiN: 4720636   Czestochowa