Odp: Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: Radosław Tatarczak <ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl>
Data: Sat 23 Oct 1999 - 14:21:12 MET DST

> Zalezy do czego. Ja bym do grania K6 nie kupowal.
Nie przesadzajmy, przeciez juz za 400 zl mozna miec K6-3 400 i zareczam Ci
ze na tym gra sie nie mniej przyjemnie niz na Cel 400. Nie mowie tu o o/c,
bo na tym polu rzeczywiscie takiego C mozna podkrecic znacznie lepiej, ale
za znacznie wyzsza cene (dobra pamiec,dysk, wiatraczki itp)

> Dla mnie nie, ale lubie cos miec w rece niz 'slyszec plotki'.
 Pamietaj, ze my mowimy o przyszlosci SS7 i BX, wiec w duzej mierzy musimy
sie opierac na spekulacjach. Bo tak naprawde ani AMD ani Intel nie
przedstawily oficjalnego roadmap.
> Willamette jeszcze nie ma i dlugo nie bedzie. Nie spekulujmy.
> BTW Nie pojdzie.
Ja piszac o Willamette opieralem sie na doniesieniach kilku serwisow, ktore
stwierdzaly (co jak sam wiesz nie swiadczy w 100% ze to czysta prawda), ze
premiera Willa ma byc w grudniu.

> Przeciez juz sa karty dzialajace na na AGPx4 i dzialaja na x2 i jest OK.
Przeczytaj moj wczesniejszy post, tam napisalem, ze nie chodzi mi o
terazniejszosc, tylko nowa generacje kart, ktore juz wchodza.

> Asus? Ja rozumiem ze jest drozszy niz inne plyty, ale to demagogia zeby
> mowic
> ze 'cena asusa jest horrendalna'. Zwracam uwage na ceny Athlonow i plyt i
> RAMow (jeszcze nie istniejacych) dla nich.
Roznica w cenie miedzy plyta na SlotA i Asusa to tylko 65 zl, dla mnie to
powod, zeby nazwac cene P3B horendalna. Natomiast jesli uwazasz, ze P3B jest
nowoczesniejsze od plyt SLOT A to rzeczywiscie moj poglad nie ma racji bytu.

> Alez nie karaj za to ludzi! To Twoj wybor i jesli chcesz sobie
przelotkowac
> to sobie kupuj plyte z slot1 i przelotke. Intel nie zmusza mnie do
robienia
> tego.
Tak to prawda Intel cie nie zmusza do przelotek, ale jak polaczysz plyte BX
z Celeronem? Przecierz bardzo trudno juz dostac Slot1, no chyba, ze chcesz
sie tluc z plyta ZX lub i810. Nie chcialbym rozpetywac swietej wojny, ale
jak ty chcesz to napisz post pt O wyzszosci ZX nad BX. Jakos na grupie nie
ma listow podobnej tresci, zatem sadze ze ludzie wola jednak BX. Natomiast
ja Ci nie zabraniam przeplacac pieniadze i zamiast ladnie podkreconego CEL
366 na np Abit BH6 mozesz kupic Celka 500 Mhx za 900 zl brutto +ZX. To sie
nazywa wybor albo drozej i wolniej, albo taniej i szybciej. Jeszcze raz
podziekuje zatem wynalazcy glupiej przelotki za 40 zl;)

> Bo plyty na BX sa dla wyzszego standardu rynku (P2 i P3) niz rynek zbytu
> celkow.
> Dlatego jak ktos nie potrzebuje kompow z 768 MB Ram (BX) to kupuje
> 'obcietego'
> BX czyli EX lub ZX ktore sa tansze, lub jeszcze lepiej i810 z zintegrowana
> grafika/dzwiekiem
> i czymstam jeszcze zeby bylo taniej.
Nie obraz sie ale mowisz jak rzecznik prasowy Intela. Poza tym ja mowie o
jednym a ty odpowiadasz na zupelnie cos innego. Co ma do rzeczy moje pytanie
nt "nozkowego" BX do segmentow rynku?

> Jesli chcemy miec tanszy zestaw to nie kupujemy plyty na BX.
Ale w takim razie po co kupowac taki produkt, skoro w wiekszosci zastosowan
biurowych K6-2 jest umiarkowanie szybsze. Powiedzmy sobie szczerze przewaga
Intela to przedewszystkim szybkosc w grach o/c i zastosowanie w grafice.
Zatem po co mialbym kupowac ZX, jesli nie bawie sie grami, grafika a o/c to
dla mnie czarna magia? Moze jestem niedoinformowany, ale moze ty napisz po
co ty bys trzymal ZX w domu?

> Bo po co ma tracic pieniadze na przystosowanie swojego standardu
> dla standardu konkurencji?
Np zeby nie potwierdzic plotek o monopolistycznych zapedach i praktykach
(ach kiedy DH USA zajmnie sie rowniez Intelem:))) .

> Jak widze Ty wiesz, takie informacje bardzo mnie ciekawia - napisz prosze
> gdzie je moge znalezc.
Bez ironii odpowiadam Tobie - np cokwartalne omowienie wynikow finansowych
Intela znajdziesz m.in w PC Kurierze, inne wiadomosci pochodza z m.in na
www.pc.com.pl, benchmark.ceti.home, amd.strefa.com, The Register, Anandtech,
nie polecanym przezemnie zrodlem informacji jest np "profesjonalny" Chip,
ciekawych rzeczy mozesz sie dowiedziec z grup dyskusyjnych:))), takze
dlugoletnia praktyka uzywania komputera;)
pozdrawiam (rownie jak ty bez ironi)
ratt