Re: Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: Buraq <kajmis_at_box43.gnet.pl>
Data: Fri 22 Oct 1999 - 21:07:40 MET DST

> monopolista. Nie twierdze ze K6-2 jest lepsze od Celka, ale nie znaczy to
ze
> K6 2 jest niewiele warte.

Zalezy do czego. Ja bym do grania K6 nie kupowal.

> A slyszales plotki o Athlon Lite na SS7, no chyba, ze dla Ciebie Athlon to
> tez odgrzewany pomysl.

Dla mnie nie, ale lubie cos miec w rece niz 'slyszec plotki'.

> No to mam glupie pytanie a Willamet (wybacz jak zle napisalem nazwe)
pojdzie
> na BX?

Willamette jeszcze nie ma i dlugo nie bedzie. Nie spekulujmy.
BTW Nie pojdzie.

> Nie zapomniales przypadkiem o GeForce, przeciez nowe karty beda wymagaly
x4
> i wtedy i SS7 i BX pojda na zasluzony odpoczynek.

Przeciez juz sa karty dzialajace na na AGPx4 i dzialaja na x2 i jest OK.

> Nie znasz chyba faktow, przeciez po opuszczeniu przez Intel platformy S7
> powstalo SS7. Dla mnie roznica miedzy chipsetami VX i HX a np MVP3 jest
duza
> na korzysc tego ostatniego. Dotyczy to i szybkosci i funkcjonalnosci a
takze
> nalezy podkreslic ze roznica w cenie S7 i SS7 jest niewielka w stosunku do
> korzysci. A teraz porownaj BX i poprzednikow, owszem dokonal sie i w tym
> przypadku jeszcze wiekszy postep ale cena markowej plyty z BX dlugo
> pozostawala paskarska (nie mowie tu o cenie plyt ASUSA, ktore nadal sa
> [...]

Asus? Ja rozumiem ze jest drozszy niz inne plyty, ale to demagogia zeby
mowic
ze 'cena asusa jest horrendalna'. Zwracam uwage na ceny Athlonow i plyt i
RAMow (jeszcze nie istniejacych) dla nich.

> Sam potwierdzasz moja opinie, czemu zatem Intel nie wprowadzil PPGA od
> poczatku? Tylko nie mow, ze PPGA to jakis postep, bo i tak wiekszosc
kupuje
> nozkowe Celerony a potem za pomoca przelotki wsadzaja do Slot1.

Alez nie karaj za to ludzi! To Twoj wybor i jesli chcesz sobie przelotkowac
to sobie kupuj plyte z slot1 i przelotke. Intel nie zmusza mnie do robienia
tego.

> Zatem jesli
> mozna bylo jednak zrobic nozkowe Celki to po co wprowadzanie zlacza
> krawedziowego? Przeciez wersje i Slot1 i PPGA sa rownie funkcjonalne i
> szybkie, a to jedynie arbitralna decyzja Intela, ze chipset BX wystepuje
> tylko w wersji Slot.

Bo plyty na BX sa dla wyzszego standardu rynku (P2 i P3) niz rynek zbytu
celkow.
Dlatego jak ktos nie potrzebuje kompow z 768 MB Ram (BX) to kupuje
'obcietego'
BX czyli EX lub ZX ktore sa tansze, lub jeszcze lepiej i810 z zintegrowana
grafika/dzwiekiem
i czymstam jeszcze zeby bylo taniej.

> Na szczescie ktos przytomny pomyslal i za pomoca
> glupiej przelotki mozna miec b.dobry BX z tanszymi w produkcji Celkami
PPGA.
> I wlasnie takie postepowanie Intela uwazam za oszukiwanie klienta.

Jesli chcemy miec tanszy zestaw to nie kupujemy plyty na BX.

> pozdrawiam

Ja tez.

> PS Jesli mozna bylo zrobic Cel PPGA to czemu nie da sie Cel SS7?

Bo po co ma tracic pieniadze na przystosowanie swojego standardu
dla standardu konkurencji?

> Uprzedzajac
> twoja odpowiedz przypomne, ze Intel nie zarabia za duzo na tych
procesorach,
> prawdziwe zyski to on ma na P3 i na chipsetach do plyt glownych.

Ja nie wiem na czym Intel glownie zarabia.
Jak widze Ty wiesz, takie informacje bardzo mnie ciekawia - napisz prosze
gdzie je moge znalezc.