Odp: Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: Radosław Tatarczak <ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl>
Data: Fri 22 Oct 1999 - 13:46:27 MET DST

> Ale co obsadzać ?
> Oprócz K6-2 i K6-3 nic nie ma i nie zapowiada się aby było.
skad u Ciebie taka niekonsekwencja, sam w swoim poscie piszesz o nowej
wersji Celerona, czyzby nie byly tobie znane plany AMD. Wyjdz ze swojej
intelowskiej ''jamy'' a wtedy zobaczysz ze swiat to nie tylko jeden
monopolista. Nie twierdze ze K6-2 jest lepsze od Celka, ale nie znaczy to ze
K6 2 jest niewiele warte.

> Odgrzewane pomysły AMD i jego K6-2 kóry okazał się niewypałem przez
> marne FPU.
A slyszales plotki o Athlon Lite na SS7, no chyba, ze dla Ciebie Athlon to
tez odgrzewany pomysl.

> Do BX'a mamy Celerony,PII i PIII. Do tego Intel planuje wydać nowe wersje
> Celeronów z 256Kb cache L2 oraz SEE. Do tego za niedługo pojawią się PIII
> pracujące na FSB 133.
> I to wszystko pójdzie na BX'ie.
> A na takim Via Apollo MP3 to jest się skazanym na K6.
No to mam glupie pytanie a Willamet (wybacz jak zle napisalem nazwe) pojdzie
na BX?

> Niekoniecznie. Jeśli komus będzie bardzo zależało na AGP 4x to
> wymiana BX'a na I820 / 840 będzie najlepsza ale jeśli komuś wystarcza AGP
2x
> to BX wystarczy.
Nie zapomniales przypadkiem o GeForce, przeciez nowe karty beda wymagaly x4
i wtedy i SS7 i BX pojda na zasluzony odpoczynek.

> A po co rowijać coś co jest już przestarzałe ?
Nie znasz chyba faktow, przeciez po opuszczeniu przez Intel platformy S7
powstalo SS7. Dla mnie roznica miedzy chipsetami VX i HX a np MVP3 jest duza
na korzysc tego ostatniego. Dotyczy to i szybkosci i funkcjonalnosci a takze
nalezy podkreslic ze roznica w cenie S7 i SS7 jest niewielka w stosunku do
korzysci. A teraz porownaj BX i poprzednikow, owszem dokonal sie i w tym
przypadku jeszcze wiekszy postep ale cena markowej plyty z BX dlugo
pozostawala paskarska (nie mowie tu o cenie plyt ASUSA, ktore nadal sa
horendalne dla przecietnego kupca).

> Kiedyś się marudziło, że Intel "niepotrzebnie" zminia standard produkcji
> Celeronów
> z Slot 1 na PGA. A dzisiaj jest się z czego cieszyć bo procki na PGA są
> tańsze w produkcji
> a co za tym idzie są i tańsze dla końcowego odbiorcy.
Sam potwierdzasz moja opinie, czemu zatem Intel nie wprowadzil PPGA od
poczatku? Tylko nie mow, ze PPGA to jakis postep, bo i tak wiekszosc kupuje
nozkowe Celerony a potem za pomoca przelotki wsadzaja do Slot1. Zatem jesli
mozna bylo jednak zrobic nozkowe Celki to po co wprowadzanie zlacza
krawedziowego? Przeciez wersje i Slot1 i PPGA sa rownie funkcjonalne i
szybkie, a to jedynie arbitralna decyzja Intela, ze chipset BX wystepuje
tylko w wersji Slot. Na szczescie ktos przytomny pomyslal i za pomoca
glupiej przelotki mozna miec b.dobry BX z tanszymi w produkcji Celkami PPGA.
I wlasnie takie postepowanie Intela uwazam za oszukiwanie klienta.
pozdrawiam
ratt
PS Jesli mozna bylo zrobic Cel PPGA to czemu nie da sie Cel SS7? Uprzedzajac
twoja odpowiedz przypomne, ze Intel nie zarabia za duzo na tych procesorach,
prawdziwe zyski to on ma na P3 i na chipsetach do plyt glownych.