Re: Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: Buraq <kajmis_at_box43.gnet.pl>
Data: Fri 22 Oct 1999 - 20:50:37 MET DST

> Nie w pelni sie zgadzam z twoja opinia o przyszlosci SS7. Wiekszosc plyt
> glownych tej platformy ma mozliwosci obsadzenia prockow do 700 mhz,a z
tego

Masz racje. Moja plyta 486 (ALi) ma maksymalna predkosc procka do wsadzenia
rowna 160 MHz, ale ja czekam i czekam i wymarzone 486 DX 160 sie nie
ukazuje.
A powaznie - nie ma znaczenia ile MHz plyta morze obsluzyc 'do przodu'.

> co mi wiadomo obecnie mozna kupic tylko 500 Mhz. Po za tym AMD informuje o
> np nowych K6-2 z miedziana sciezka wiec i na tym polu tez sie cos dzieje.

Nie slyszalem nic o K6-2 z miedziana sciezka.
(Co oczywiscie nie znaczy ze ich nie ma/nie bedzie).

> Mozna to ujac tez inaczej przyszlosc SS7 i np chipsetu BX jest rownie
> niepewna, bowiem niedlugo wejdzie i nowy Coppermine, I820 czy I840 i
zgodnie

Zaraz, ale i820 da mi nowe mozliwosci, ktorych nie ma BX.
AGPx4 - na przyklad.
Zreszta i820 jesli ma byc na ten sam segment rynku co i810 to
nie bedzie mialo za zadanie 'zmienic' BX, tylko bedzie nastepca
i810 ktore jest przeznaczone na rynek 'SOHO' a nie na poziom
odrobine wyzszy na jaki jest przeznaczony BX.

> z tradycyjna polityka Intela trzeba bedzie BX opuscic (przeciez tak bylo z
> S7, gdzie Intel zamiast rozwijac ta platforme postanowil sciagnac troche
> pieniazkow z klientow i tak powstal Slot1). Zatem posiadaczu BX nie martw
> sie przyszloscia - firma Intel zadba o to by jej nie bylo;))

Natomiast firma AMD zadbala o twoja przyszlosc zmieniajac ss7 na slotA.
I sprzedajac Athlony po cenach abstrakcyjnych. I bez wsparcia w postaci
odpowiednich plyt glownych. I bez odpowiednich RAMow.
Wszystko to bedziesz musial dokupic TY uzytkowniku, jak sie juz ukaze
bo teraz to jakies erzace sobie mozesz najwyzej powkladac.