Odp: Wymiana płyty - prośba o radę

Autor: Radosław Tatarczak <ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl>
Data: Sat 23 Oct 1999 - 13:04:03 MET DST

> Masz racje. Moja plyta 486 (ALi) ma maksymalna predkosc procka do
wsadzenia
> rowna 160 MHz, ale ja czekam i czekam i wymarzone 486 DX 160 sie nie
> ukazuje.
> A powaznie - nie ma znaczenia ile MHz plyta morze obsluzyc 'do przodu'.
Powiedz to milosnikom o/c.

> Nie slyszalem nic o K6-2 z miedziana sciezka.
> (Co oczywiscie nie znaczy ze ich nie ma/nie bedzie).
Od czasu do czasu takie informacje ukazuja sie na amd.strefa.com i na
benchmark.ceti.com.

> Zaraz, ale i820 da mi nowe mozliwosci, ktorych nie ma BX.
> AGPx4 - na przyklad.
> Zreszta i820 jesli ma byc na ten sam segment rynku co i810 to
> nie bedzie mialo za zadanie 'zmienic' BX, tylko bedzie nastepca
> i810 ktore jest przeznaczone na rynek 'SOHO' a nie na poziom
> odrobine wyzszy na jaki jest przeznaczony BX.
Do mnie docieraly zupelnie inne wiadomosci, i820 nie ma byc nastepca i810 i
nie jest przeznaczony na rynek SOHO. Przeciez to wlasnie i820 obsluguje
"nieszczesne" RIMM-y, a sadzac po obecnej cenie tych modulow, kazde domowe
biuro zbankrutowalo by przy zakupie takiej pamieci. Informacje n/t i820
znajdzies m.in na pc.com.pl.

> Natomiast firma AMD zadbala o twoja przyszlosc zmieniajac ss7 na slotA.
> I sprzedajac Athlony po cenach abstrakcyjnych. I bez wsparcia w postaci
> odpowiednich plyt glownych. I bez odpowiednich RAMow.
> Wszystko to bedziesz musial dokupic TY uzytkowniku, jak sie juz ukaze
> bo teraz to jakies erzace sobie mozesz najwyzej powkladac.
Porownalem ceny Athlonow i P3 i one sa takie same dla podobnej liczy Mhz, a
poniewaz to Intel jest znacznie wiekszy to raczej on ustala ceny ktore sa
wyznacznikiem a nie AMD ( co do konca nie usprawiedliwia AMD, bo i moim
zdaniem Athlony sa zbyt drogie). Jesli chodzi o wsparcie plyt glownych,
sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana niz ty piszesz. Jest przeciez
tajemnica Poliszynela, ze Intel wplywa na czolowych producentow plyt
glownych, zeby ci nie robili plyt na SlotA. Kuriozalnym tego przykladem jest
ASUS, ktory mimo ze posiada plyte na SlotA nie przyznaje sie do jej
posiadania- czyli mamy pierwsza plyte widmo;)). Na szczescie jakas firma,
chyba FREEWAY wziela ten model po swoje skrzydla. Natomiast mozna kupic juz
dwa modele pod SlotA firm Gigabyte i chyba MSI. Moze to i malo, ale obydwie
plyty maja dobre recenzje. Co do pamieci to troche nie rozumiem, to chyba
firma Intel ma problemy z RIMM, bo do plyt Slot A wchodza spokojnie SDRAMY.
Jesli nie o to Ci chodzilo, to wyjasnij mi o co chodzi z tym brakiem pamieci
do Athlonow.
AMD wprowadzajac SlotA nie zapomnial o SS7, nie moge tego np powiedziec o
Intelu, ktory wprowadzal BX bez zadnej tanszej alternatywy i dopiero gdy sie
zorientowal, ze popelnil blad stworzyl tansza wersje, czyli ZX.