Re: Zamiana partycji

Autor: Grzegorz Mazur <NOSPAM***G.Mazur_at_student.unimaas.nl***NOSPAM>
Data: Sat 23 Oct 1999 - 01:21:57 MET DST

Michał Młynarczyk wrote in message <7upm9a$a7s$2@sunsite.icm.edu.pl>...
>Ma taki problem;
>dysk qunatum f+ ka 9.1GB + quantum f tm 1.6.
>Pierwszy z nich podzielony jest na dwie partycje - 6GB i 3GB.
>Na pierwszej jest windows i inny soft, a na drugim empetrójki.
>Druga jest już prawie zapchana, a na pierwszej jeszcze 4GB wolnego miejsca,
>chodzi o to żeby drugą zwiększyć o 3GB usunięte z pierwszej.
>Nie chcę używać partition magic, bo już raz wyczyścił mi dysk i nie mam na
>czym zrobić backupu.
>Czy ustawienie drugiej partycji jako active spowoduje odpalanie z niej
>systemu?

Możesz użyć Partition Resizer. Używałem dużo razy i działa, tylko nie
uruchamiaj z dysku, który zmieniasz! (np. odpal z dyskietki - jest mały).

Jakaś tam wersja leży u mnie: http://gregu.cjb.net/

Ustawienie drugiej partycji jako active nie pomoże - musiałbyś zapisać tam
MBR z kodem ładującym system, bo to jest partycja extended i logiczny dysk.
Sam DOS tego nie potrafi, ale możesz spróbować Ranish Partition Manager - ma
fajny BootManager. Też u mnie, ale BETA (na FAT-32).

--
====
Grzegorz Mazur