Re: Amigowcy atakuj± PECETA . POMOCY!!!

Autor: GLide <glyder_at_priv3.onet.pl>
Data: Tue 19 Oct 1999 - 01:20:59 MET DST

On Sun, 17 Oct 1999 13:47:03 +0200, "PhoeniX" <najbergg@kki.net.pl>
wrote:

>Miałą 1MB ale nie jestem pewien czy Chip ramu (chyba nie) a to ważne.
500+ miala 1MB Chip a w zwylkej 500 zwierales dwa punkty lub dorabiles
przelacznik i bylo po sprawie.

>Co do kości ECS to dopiero od A600 zaczeli je wprowadzać i A500+ miała
>je takie same co zwykła A500.
Sprawdze to jutro - dzisiaj nie mialem czasu.

>A czy Workbench miał pożądny Multitasking ?
Z pewnoscia nie gorszy niz ten w win95. Glownym brakiem Workbencha byl
brak ochrony pamieci. Jesli jednak chodzi o wydajnosc dzialania samego
systemu (multitasking) to Amiga byla naprawde niezla. Minusem (juz
samego komputera) byly bardzo slabe koprocesory w procach seri 68k a
tym bardziej osobne 68881 i 68882.

>Jak kopiowałeś dyskietke to praktycznie nic się nie dało w tym czasie robić.
>To samo było przy formatowaniu i wszystkich innych operacjach bardziej
>wymagających niż pisanie na klawiaturze.
Czy to na pewno byla Amiga. Moze pomyliles ja ze swoim blaszakiem? :-)
Moja A1200 nawet po wylaczeniu dopalacza nie zdradza takich objawow -
przed chwila sprawdzilem. (powiem wiecej dziala to ladniej niz na
klonie i zeby nie bylo niedomowien skonfigurowany jest on dobrze.)

>Multitasking może i był ale procesorki w Amigach były za słabe (mówie o
>A500~1200)
>i nie za bardzo potrafiły z tego dobrodziejstwa korzystać.
To prawda w podstawowych konfiguracjach 68020 lub 68000@7Mhz nie maja
zbyt duzo mocy, ale po wlozeniu dopalki sytuacja potrafi sie
radykalnie zmienic....

Pozdrawiam
GLide

>Mikrosofty mieli swojego DOS'a który był w tych czasach bezkonkurencyjnym
>standardem.
Czy b"bezkonkurencyjny" znaczy u Ciebie dobry? Nie rozsmieszaj mnie.
DOS niestety nie posiada kilku zasadniczych cech systemu operacyjnego,
wiec jak w ogole moze byc dobry?