Re: Amigowcy atakują PECETA . POMOCY!!!

Autor: PhoeniX <najbergg_at_kki.net.pl>
Data: Fri 15 Oct 1999 - 00:10:51 MET DST

> popatrz na program Scala 200 na a1200

Lepiej użyć realnych benchmarków czyli gier.
Jak by nie było to Amiga miała być w pierwszych planach konsolą do grania
:-)

> Jak pamietam bez fastu a1200 byla szybsza od a600 conajmniej 20%. Nie
> dziwie sie ze jestes zawiedziony bo A600 byla malo udanym modelem.
> Wolalbym miec A500.

A wczym ta A500 była lepszan od 600 ?
Pozatym, że była dużo większa to A500 miała o połowe mniej ramu
niż A600 (A600- 1MB, A500 -0.5MB) to jeszcze miała starszy
Kickstart (1.3 dla A500 i 2.0 dla A600). Do tego nie wiem jak tam z
procesorami
w A500 i 600 czy były takie same czy nie ale u kumpla na A500 Hired Guns
chodzł dużo gorzej niż na mojej A600.
Dokupiłem do tej szejsetki dodatkowy 1MB Chip Ramu ale to praktycznie
nie odczuło się różnicy. Girki pisane pod 1MB chodziły tak samo z
rozszerzeniem
pamięci jak i bez niego. Jedyna zaleta to że sobie w Mortal Kombat na 1
gracza
mogłem pograć i w Hired Guns były ulepszone efekty dzwiękowe (dostępne tylko
przy 2MB).

> Typowy syndrom Doom-a. Daj inny przyklad

Gunchip 2000 :-)
Na 286 chodził płynnitko a na A600 podkakiwał z prędkością około 10-15fps
w zależności co się na ekranie działo.

> Jak pierwszy raz po przesiadce z a1200 na pc 486dx100 zobaczylem winde 3.1
> to ogarnelo mnie przerazenie co to za badziewie. Nawet a600 mial lepszy
> GUI.

Pod względem wyglądu to zgodze się, że Wortbench wyglądał nieco lepiej
od W 3.1 ale większe możliwości miał IMHO Windows.

> Programy graficzne pod 3.1 byle tak prostackie i prymitywne.

Zgadza się ale zaóważ, że wtedy Windows dopiero raczkował
a Wortbench był już na rynku wraz z Amigami dobre kilka lat.

> Jak byl program na Amige i cienko chodzil to programisci ulepszali kod
> dotad dokad nie chodzil w miare sprawnie a na Pc dopisuja tylko dodatkowe
> ilosci RAM-u i MHz na ktorym by to jakos to chodzilo.

A pamiętacie narzekania na egine Unreala zaraz po premierze tej gry na to
jak można było zrobić tak kulawo napisany engine. Nie chodził płynnie nawet
na tak mocnym sprzęcie jak P200MMX z 16MB i V1. To było nie do pomyślenia
w tamtych czasach. A dziś ? A no dzisiaj wszyscy więksi producęci wykupuja
prawa
do tego engine bo dopiero teraz zaówarzono, że ta moc sprzetu niezbędna do
płynnej
gry nie idzie w tym engine na marne.
Sądze, że z tymi (ogulnie przez Ciebie pojętymi) programami na PC jest
podobnie.

--
pozdrawia
file://==PhoeniX==\\