Re: Odp: nagrywanie (i nie tylko) - kilka pytan

Autor: Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
Data: Sun 10 Oct 1999 - 19:48:33 MET DST

Hi,

On Sun, 10 Oct 1999 10:45:09 GMT, Adam Hetmański <hetman_a@friko7.onet.pl> wrote:

>A ja w przeciwieństwie do Ciebie Radku wypaliłem na moim RICOH'u
>dobrze ponad 1000 płytek i dalej chodzi a z CDRW jestem super zadowolony,

Masz lepszy egzemplarz i delikatniej się z nim obchodzisz :)

Mój nagrał dokładnie 105 płyt CD-R i był męczony jako czytniko-zapisywacz
pięciu RW. Każde kasowanie katalogu na RW to było około 30 sekund bezna-
dziejnego latania głowicy laserowej z jednego końca płyty na drugi koniec,
aż w końcu ;) siadło smarowanie wózka.

>kiedyś było to dla mnie wspaniałe ułatwienie do testowania płytek podczas
>kopiowania.

Ja RW używałem jedynie jako backup dysku. Archiwa wolałem zrzucać po
200 MB na CD-R, a testowanie nigdy nie było mi potrzebne.

>A jeśli dobrze pamiętam (to w naszych zamierzchłych czasach) sam
>proponowałeś
>napęd CDRW innym i sam pisałeś, że CDRW jest the best od testów.

Proponowałem, proponowałem, i teraz żałuję :) Nagrywarka RW w pierwszej
fazie użytkowania naprawdę wydaje się być genialna -- brak strachu, że
się zepsuje płytę, możliwość wykasowania i nagrania na nowo, wspaniałe
nagrywanie pakietowe. Jednak po półtora roku obcowania z nagrywarkami
doszedłem do wniosku, że jednak jest to zbyt męczące dla nagrywarki. O
ile jeszcze samo kasowanie i zapisywanie to nie problem, to jednak zapis
pakietowy na RW to prawie że pewna śmierć nagrywarki. Do tego po takim
stażu człowiek już wie, że zepsucie płytki to nie taka prosta sprawa i
że testowanie na RW nie jest aż tak przydatne, bo a) rzadko zepsuje się
R, b) w razie czego strata nie jest aż tak duża, a można sobie udekorować
choinkę ;)

>Adam - pamiętasz mnie jeszcze?

Pamiętam :)

--