Re: Dysk powyzej 8.4 GB

Autor: Talajczyk Piotr <piotrtal_at_promail.pl>
Data: Thu 07 Oct 1999 - 19:41:57 MET DST

On 6 Oct 1999 19:19:41 +0200, in pl.comp.pecet Lukasz Rewerenda
<ognacy@zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>To moze i ja zapytam: a czy taki dysk, reklamujacy sie jako UDMA66,
>bedzie raczyl wspolpracowac ze stara plyta (486, z LBA wprawdzie,
>ale z cala pewnoscia bez UDMA, nawet bez wyzszych trybow PIO)?

UDMA i PIO to rodzaje transmisji, a problem z niezałapywaniem dysków
dotyczył geometrii dysków, tak więc IMHO nie powinno być żadnych
problemów nawet na 486 z LBA. wydaje mi sie, że nawet na 486 bez LBA
nie powinno być problemów, bo linux i tak sobie sam po swojemu
detektuje dysk. wazne jest aby przestrzegac dwóch reguł:
- LILO musi być poniżej 1024 cylindra na dysku,
- jądro też.

>Pracuje na tym komputerze pod Linuxem i mam sie calkiem dobrze, ale
>teraz dyski tak stanialy, ze zapragnalem sobie kupic cos kolo 8GB,
>no ale nie chcialbym ryzykowac, ze okaze sie bezuzyteczny.

fakt. dyski ostatnio cholernie staniały - szczególnie te większe.
dziwi mnie jedynie fakt, ze sigejty wciąż trzymają się twardo i jak
tak dalej będzie to okaże sie, że są droższe od IBMów i Quantumów. ;)

>Lukasz Rewerenda
               pozdrowionka...
                           Tałajczyk Piotr.........Cz-wa
                           email:....piotrtal@promail.pl