Re: Plextor 8/4/32 ATAPI?

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 17:48:23 MET DST

On Wed, 29 Sep 1999 13:56:43 GMT, popej_at_friko.onet.pl (Andrzej
Popowski) wrote:

>To chyba jakis przesad :-)
Nie to doswiadczenia .. nawet na 2x mozna latwo wysypac nagrywanie
IDE, nawet jak jest na drugim kanale ... a z 4x to juz trzeba sie
obchodzic jak z jajkiem ... ale moze zalezy to od konkretnego modelu,
na Mutsumi bylo bardzo latwo wywalic nagrywanie ...

>Nie ma specjalnie powodow aby w przypadku nagrywarki IDE dzialalo
>gorzej niz SCSI. Zarowno IDE jaki i SCSI moze a nie musi byc BusMaster
>a w przypadku pojedynczych urzadzen na kontrolerze nie ma klopotow z
>wzajemnym blokowniem dostepu.
No to powiedz jak podlaczyc na kazdym kablu inne urzadzenie, skoro sa
3 ?? Hdd, CDrom i Recorder ... pewnie kupic dodatkowy kontroler IDE,
albo plyte z dwoma ?? ;))

>Ja mam CD i CDRW na jednym kablu IDE. Podczas bezposredniego
>kopiowania CD->CDR z predkoscia 4x zajetosc procesora jest rzedu 2%.
>8x nie wydaje sie byc specjalnym zagrozeniem, to oznacza raptem
>1,2MB/sek, twarde dyski uzywaja kilkanascie razy wiekszych transferow
>a chwilowy transfer na UDMA66 dochodzi do 58MB/sek (IBM, Quantum).
Zajetosc zajetoscia, a sprobuj naprzyklad podczas tego nagrywania,
kopiowac jeszcze plik z hdd przez siec, albo cos podobnego robic ...
wylozy sie na pewno ... chyba ze w programie nagrywajacym masz
dodatkowy bufor w pamieci, wtedy jest duzo lepiej. Ja jednak do IDE
raczej nie wroce jesli chodzi o recorder ...
A ten transfer to czym mierzony ??? Bo to jakis kosmiczny wynik.
Moze Norton System Doctor ?? Jesli tak to ten program podaje przedkosc
transferu z cache, u mnie bez problemu mialem wyniku 169 MB/s .... a
to bajka przeciez ...

>Klopotliwy moze byc natomiast ciagly z odczyt zdefragmentowanych
>plikow z HD. W tym przypadku inteligentny dysk SCSI chyba moze sie
>przydac, chociaz nie jestem pewien, czy program nagrywajacy potrafi
>wyslac kilka komend odczytu jednoczesnie. Ale to dysk a nie
>nagrywarka.
Ja nie mowilem nawet o dysku SCSI, ale o nagrywarce, bo taki jest
topic, dysk tez ma wplyw (i to jaki), ale przegrywanie IDE-IDE jest
dosc zasobozerne i ja bym nie ryzykowal np odpalenia quake, czy edycji
czegos duzego w Wordzie ... przy SCSI to zaden problem ...

>Pozdrowienia,
>Andrzej Popowski

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
   HOMM3 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/homm3/