Re: Plextor 8/4/32 ATAPI?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 30 Sep 1999 - 10:23:46 MET DST

Wed, 29 Sep 1999 17:48:23 +0200, Lukasz 'Dentarg' Jozwinski
<jozef_at_kki.net.pl> piszesz:

>Nie to doswiadczenia .. nawet na 2x mozna latwo wysypac nagrywanie
>IDE, nawet jak jest na drugim kanale ... a z 4x to juz trzeba sie
>obchodzic jak z jajkiem ... ale moze zalezy to od konkretnego modelu,
>na Mutsumi bylo bardzo latwo wywalic nagrywanie ...

Zaraz, a jakiego systemu operacyjnego uzywasz? Moze W9x? To w takim
przypadku masz wieksze doswiadczenie, bo ja pod tym nie probowalem
nagrywac :-)

Moze to nie roznica miedzy wydajnoscia sprzetu ale po prostu driver
SCSI omija te 16-bitowe nalecialosci, nieoptymalne cache i czym tam
jeszcze W9x gnebi nagrywarke.

>No to powiedz jak podlaczyc na kazdym kablu inne urzadzenie, skoro sa
>3 ?? Hdd, CDrom i Recorder ... pewnie kupic dodatkowy kontroler IDE,
>albo plyte z dwoma ?? ;))

Jak raz mam oba warianty i wychodzi taniej niz SCSI :-)
Zreszta i tak nagrywarka siedzi do spolki z CD. Poczatkowo mialem
watpliwosci, czy to nie zaszkodzi kopiowaniu CD-CDR, ale okazalo sie,
ze to bez znaczenia. Oba napedy pracuja z DMA pod NT

[...]
>A ten transfer to czym mierzony ??? Bo to jakis kosmiczny wynik.
>Moze Norton System Doctor ?? Jesli tak to ten program podaje przedkosc
>transferu z cache, u mnie bez problemu mialem wyniku 169 MB/s .... a
>to bajka przeciez ...

Nie pamietam skad wzialem ten wynik, chyba to sie powtarzalo w kilku
publikacjach i tak mi utkwilo w pamieci. Przy teoretycznym 66MB/sek
brzmi prawdopodobnie.

O, znalazlem: Chip 7/99, pomiary programem HD Tach pokazuja do 50MB/s.
(toche mniej niz zapamietalem :-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski