Re: Plextor 8/4/32 ATAPI?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 15:56:43 MET DST

Wed, 29 Sep 1999 11:21:12 +0200, Lukasz 'Dentarg' Jozwinski
<jozef_at_kki.net.pl> piszesz:

>Jak sie nagrywa 8x po IDE to chyba nie mozna nawet dotknac klawiatury
>zeby sie nagrywanie nie wysypalo ?? ;)).

To chyba jakis przesad :-)

Nie ma specjalnie powodow aby w przypadku nagrywarki IDE dzialalo
gorzej niz SCSI. Zarowno IDE jaki i SCSI moze a nie musi byc BusMaster
a w przypadku pojedynczych urzadzen na kontrolerze nie ma klopotow z
wzajemnym blokowniem dostepu.

Ja mam CD i CDRW na jednym kablu IDE. Podczas bezposredniego
kopiowania CD->CDR z predkoscia 4x zajetosc procesora jest rzedu 2%.
8x nie wydaje sie byc specjalnym zagrozeniem, to oznacza raptem
1,2MB/sek, twarde dyski uzywaja kilkanascie razy wiekszych transferow
a chwilowy transfer na UDMA66 dochodzi do 58MB/sek (IBM, Quantum).

Klopotliwy moze byc natomiast ciagly z odczyt zdefragmentowanych
plikow z HD. W tym przypadku inteligentny dysk SCSI chyba moze sie
przydac, chociaz nie jestem pewien, czy program nagrywajacy potrafi
wyslac kilka komend odczytu jednoczesnie. Ale to dysk a nie
nagrywarka.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski