Re: Jak bezpiecznie kopiować pliki pod DOSem ...

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Mon 20 Sep 1999 - 23:49:36 MET DST

Olgierd Cybulski napisał(a) w wiadomości:
<37E56769.4C93_at_pkpf.if.uj.edu.pl>...
>Radoslaw Sokol wrote:
>
>Opiekuję się kilkunastoma komputerami, między którymi,
>ze względów praktycznych, następuje żonglerka części :-)
>Najczęściej przepinam HDD. Z doświadczenia wiem, że
>połączenie dwu dysków na jednej tasiemce (master+slave)
>często prowadzi do w żaden sposób nie sygnalizowanych
>błędów transmisji. Przypuszczam, że powodem jest
>niespełnianie przez tanie dyski wymaganych parametrów
>elektrycznych (impedancji obciążenia linii), zapewne
>rezystory "terminacyjne" mają zbyt duże wartości i następują
>wielokrotne odbicia sygnałów. Nie da się tego naprawić,
> [...]

Lepiej byłoby używać innych rozwiązań:
0. Podłączać drugi dysk do drugiego kanału, nie trzeba przepinać zworek.
1. Jeśli żonglerka zachodzi stale przy użyciu jednego komputera -
zainstalować kieszeń podłączoną do drugiego kanału, nie do pierwszego.
2. Jak komputerów jest kilkanaście, to gdzieś chyba jest serwer?

--
Zazwyczaj rzeczy praktyczne są ŁADNE. Rzeczy PIĘKNE bywają niepraktyczne.
   Andrzej Woźniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)