Re: Jak bezpiecznie kopiować pliki pod DOSem ...

Autor: Olgierd Cybulski (cybulski_at_pkpf.if.uj.edu.pl)
Data: Mon 20 Sep 1999 - 00:44:57 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Masz całkowitą rację, ale jest jeden problem: przy sprawnym i
> poprawnie skonfigurowanym sprzęcie *nie może być mowy* o nieprawid-
> łowym skopiowaniu pliku, choćby i bez weryfikacji. Plik ma zostać
> odczytany z jednego dysku poprawnie i poprawnie zapisany na drugim
> i gdyby mi zaczął jakiś sprzęt robić takie numery, to bym najpierw
> go próbował naprawić, bo jest niepewny.

Opiekuję się kilkunastoma komputerami, między którymi,
ze względów praktycznych, następuje żonglerka części :-)
Najczęściej przepinam HDD. Z doświadczenia wiem, że
połączenie dwu dysków na jednej tasiemce (master+slave)
często prowadzi do w żaden sposób nie sygnalizowanych
błędów transmisji. Przypuszczam, że powodem jest
niespełnianie przez tanie dyski wymaganych parametrów
elektrycznych (impedancji obciążenia linii), zapewne
rezystory "terminacyjne" mają zbyt duże wartości i następują
wielokrotne odbicia sygnałów. Nie da się tego naprawić,
no chyba, że kupując oryginalny dysk IBM :-)
Pozdrawiam -
O.C.