Odp: Spirit Zoltrixa

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Mon 20 Sep 1999 - 12:01:39 MET DST

Użytkownik P. <stvoor_at_plearn.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:JCeF3.11509$n4.182239_at_news.tpnet.pl...

> Użytkownik Dracula <xander1_at_box43.gnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> Czym sie charakteryzuje Winmodem?
Tym że niektóre funkcje zamiast być wykonywane poprzez hardware są przez
software modemu.
Po za tym są to najczęściej modemy na kościach Rockwella (oznaczania nie
pamiętam) wiec nie myśl ze go skonfigurujesz pod Linuxem po prostu to modem
tylko do Shit9x. I jeszcze parę innych rzeczy.
> Powiedzieli mi sprzedaawcy, ze modemy na ISA mniej obciazaja procesor, nie
> maja tez gorszych przez to parametrow.
Gówno prawda. ISA bardziej obciąża CPU niż PC i jest dddduuuuuzzzzo od PCI
wolniejsza. Jednak do modemu ISA jest OK, czemu? Ano bo modem korzysta z
portu np com3 który możesz ustawić max na 115000bps czyli nie jest to
prędkość oszałamiająca. Co do zajmowania CPU podczas takiej pracy to można
już dyskutować. Przy takim transferze oraz przy tym że magistrala ISA jest
najczęściej wolna podczas gdy PCI cały czas zajęta ,modem na ISA nie jest
głupim rozwiązaniem.
W takim wypadku może modem pod ISA mięć mniejsze użycie CPU od PCI.

> Kupilem jednak Spirita na PCI, a ten mi cos wav'y spowalnia.
Spowalnia ci funkcje winmodemu ale tylko przy łączeniu i dyskutowaniu
połączenia jest użycie CPU ok 100% (przez chwile) później Spirit ma typowe
użycie 6-8% na 233MMX. Jeżeli nadal masz jakieś zakłócenia to modem masz
źle skonfigurowany modem albo (na 95%) nie masz ustawionego buforu w
Winampie.

> Od czego to moze zalezec? Dzieje sie tylko przy wybieraniu numeru. Potem
> jest ok.
No właśnie. Nic na to nie poradzisz.
 Co do FM-VSP56i3 to polecam ten modem nie jest już winmodemem ,ma recznie
ustawiane zworki (to +) i nie jest Plug&Pray :-)
Do Linuxa tez sie nadaje. Szybka bestia. Ale jak masz juz Spirita i nie
kozystasz z Linuxa to daj spokój.
Co do "krztuszenia" to FM bedzie miał mniejsze uzycie CPU i takich numerów
przy połączeniu nie bedzie (zależnie takze od portu). COM1=IRQ4 ,COM2=IRQ3
COM3=IRQ4, COM4=IRQ3. A com1 to mysz zwykle.

--
Pozdrawiam.