Odp: Jak uziemic komputer

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Mon 20 Sep 1999 - 12:25:54 MET DST

Użytkownik MaciejP <arup_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9VbF3.11102$n4.175109_at_news.tpnet.pl...
> Witam!
>
> A. Podlaczyc do gniazda sieciowego z uziemieniem.
> B. Podlaczyc obudowe komputera do np. metalowej rury, ktora biegnie w
> kierunku srodka ziemi (wystarczy min. 1,5 m w glab ziemi, ale to moze byc
> zalezne od rodzaju gleby).
:))))))))))
ROTFL
Ale sie ubawiłem. :))))) na 1.5 bede doły kopał w ziemi. :-)))) "w kierunku
środka Ziemi" :-))))) "zleznie od rodzaju gleby" :))))) nie moge. :)))) Ale
pamietaj do środka Ziemi!!! :))))

Na poważnie. Możesz porostu przeciągnąć (jak nie masz oczywiście uziemienia
w gniazdku:-) przewód od obudowy do np kaloryfera, lub znacznie lepsze
rozwiązanie zmostkować w gniazdu bolec z przewodem zerowym i wtedy będzie
najlepiej.
Do tego wystarczy zwykła probówka i przedłużacz z bolcem jak go nie ma w
gniazdu lub go nie chcesz wyciągać. Jednak wtedy (przy przedłużaczu) musisz
uważać na to aby go odwrotnie do gniazdka nie wpiąć bo zamiast 110 V jakie
jest na obudowie nie uziemionego PC(minimalne natężenie) popłynie prawdziwy
220V.

--
Pozdrawiam.