Odp: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 07:26:22 MET DST

Użytkownik Kazimierz Debski <kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:37e1e6bd.15177928_at_news.cyf-kr.edu.pl...

> Mi facet od sieci energetycznych mowil ze kaloryfer sie nie nadaje bo
> linie cieplowincze sa baaardzo dobrze odizolowane od ziemi w celu
> zmniejszenia strat ciepla, przez co kaloryfer na pewno nie jest zerem.
:-)))
Wobec tego wg. tego faceta należy wykonać odwiert około 6200km tak aby można
było dowiercić sie do jądra Ziemi zbudowanego z ciężkich metali. ;-)
Cała Ziemia ma ładunek + czyli jest na jej powierzchni przewaga ładnuknów
dodatnich. Tak więc zareczam że rura która biegnie kilka metrów pod ziemią
jak by niebyła zainzolowana odda nadmiar elektonów poprzez inzolacje(lub
sama je wchłonie) z twojego PC. Nie ma idealnych inzloatorów są tylko lepsze
i gorsze przewodniki. Na takiej dłogości na jakiej jest rura grzewcza jest
aż nadto możliwości na cieczkę tych ładunków, aż do samego pieca który
przecież stoi na ziemi lub na żelbetonie. Zresztą do niego dochodzi napewno
rura z wodociagów.
Kaloryfer jest zerem i to najlepszym jaki możesz uzyskać, nawet jak masz w
mieszkaniu plastikowe rurki grzewcze.
Oczywiście lepiej mieć w gniazdnu bolec ale jak już chcesz mieć super zero
to podłącz obudowe do zerowego przewodu z gniazdka - to samo. Ja mam w domu
tak zrobione bolce w łazience i pralni jest lepiej niż normalne uziemienia.
Jednak zkonsultuj sie z elektrykiem bo w starych instalacjach moze byc
minimalny prad w nie fazowym przewodzie wiec bedzie nie za dobre zero.

> Inna jest sytuacja w domku jednorodzinnym bo tam masz piec i do pieca
> podpieta rure wodociagowa ze by zasilac piec w wode. Wtedy C.O. masz
> bezposrednio polaczone z wodociagiem a ten nie jset juz tak dobrze
> odizolowany od ziemi.
Tak samo jak z komunalnym ogrzewaniem tylko odległości znacznie wieksze.

--
Pozdrawiam.