Odp: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 07:06:20 MET DST

> takowego
> Witam na liście.
Ja również.
> Stwierdzenie o kondensatorze było słuszne. Na wejściu
> zasilacza znajduje się filtr zawierający m.in. kondensatory (kilka nF)
> tzw przelotowe pomiędzy każdą z linii a obudową. Dla prądu zmiennego
> stanowią więc dzielnik napięcia ustalajęcy napięcie obudowy na połowie
> napięcia między liniami czyli na ok 110V. Oczywiście tylko wtedy gdy
> obudowa nie jest podłączona do zerowania.
Rozumiem. Nie znam na tyle budowy zasilacza aby to stwierdzić. Nie mniej
jednak wyadawało mi się iż zmienny prąd może także być indukowany poprzez
obudowe PC. Naturalnie nie wyjasnia to twgo że na obudowie jest tak wysokie
napiecie. Wobec tego nie pozostaje mi nic jak przyjac twoją wersje. Nurtuje
mnie tylko pytanie po co do obudowy podłączać kondensatory?

> Kaloryfer jest w tym wypadku
> równoważny lini 0. Po wyłączeniu zasilania napięcie oczywiście zanika
> gdyż ładunek na małych pojemnościach rozładowuje się przez upływności. W
> normalnej sytuacji napięcie to nie jest niebezpieczne aczkolwiek może
> być przykre. 2.2nF odpowiada ok 1.5MOhm tak więc nie zagraża nam
> porażenie.
Domyślam sie że chodziło o mOhm.
> Groźne może być np uszkodzenie zasilacza lub uderzenie
> pioruna w antenę od karty TV, linię telef. linię RS 485. W tym momencie
> napięcie na obudowie podskoczy a prądy mogą być duże. I na te
> okoliczności jest przewidziany bolec zerujący. Dodatkowo zerowanie
> obudowy często obniża przyźwięki przy podłączaniu do urządzeń Audio.
Co do ostatniego zdania to sie całkowicie zgadzam, miałem podobne
doswiadczenia w domu.

--
Pozdrawiam.