Problem z dyskiem - help

Autor: Medea (isn_at_priv7.onet.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 12:20:25 MET DST

Witam szanownych uzytkownikow grupy !

Od kilku dni nie umiem sobie poradzic z moim problemem :( Kupilam nowy dysk
od znajomego i go sformatowalam, niby wszystko okay, ale od tego czasu moj
glowny dysk (Seagate 1Gb) dziwnie sie zachowuje. tzn. dziala normalnie jak
kazdy inny dysk, z wyjatkiem jednej rzeczy, otoz kiedy chce go spartycjowac
programem Partition Magic 4, lub poprostu zobaczec informacje o dysku na
dolaczonym do dysku oprogramowaniu o nazwie DiskWizard, to mam nastepujace
komunikaty: (dodam ze dysk ma nazwe woluminu - Seagate, ktora jest normalnie
wyswietlana po dosem lub windowsem 95/98)

Kiedy chce partycjowac dysk prg. Partition Magic 4 - juz na samym poczatku
wyskakuje mi blad:
- Check Failed a kiedy daje check dysku to - "error #102 Boot sector
information not correct"

Nawet nazwa woluminu okreslana jest jako NO NAME na obu programach.

Rozumiem ze cos jest nie tak z boot sectorem, tylko DLACZEGO tak znane
programy do naprawiania dysku jak np. Norton Disk Doktor (pod dos i win) nie
wykrywa takiego bledu na dysku i raportuje mi ze wszystko jest okay? To samo
scandisk.... :( Wg. fdiska wszystko dziala dobrze, czyli nie ma unknow
itp.....

Wiem ze pewnie wiekszosc doradzila by mi sformatowac dysk i po klopocie, ale
ja mam na tym dysku BARDZO wazne dane i nie moge pozwolic sobie ani na ich
przegranie (i tak nie mam gdzie), ani na skasowanie.

A wiec zwracam sie do wasz grupowiczow o pomoc w tej sprawie, chce miec
mozliwosc edycji partycji mojego dysku "On the fly" co wlasnie daje mi
Partition Magic 4.

Pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim, niby dysk chodzi dobrze, bez
zgrzytow a tutaj takie programy nie umia sobie z nim poradzic kiedy chce go
partycjowac (tylko prosze sie nie pytac po co, poprostu musze :)

Czekam z niecierpliwoscia na HELP, a jest mi bardzo potrzebny! Pomocy! Jak
naprawic ten boot sector? Nie niszczac danych na dysku!!!!

Na koniec jeszcze dodam ze do naprawiania tego dysku (aha dysk ma FAT32)
uzywalam:
NDD, oraz Scandisk (oba obslugujace FAT32), robilam tez fdisk /mbr co NIC
nie pomoglo.

Medea
isn_at_friko7.onet.pl

ps. jesli napisalam na zla grupe to prosze o namiary na wlasciwsza
ps2. jesli to mozliwe to prosze odpowiedzi na emaila (wiem wiem, nie kazdy
to lubi robic :)