Re: Abit vs. Asus

Autor: Yellow (yellow_at_techno.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 11:31:08 MET DST

30% są
>znacznie

Dokladnie. Moje wlasne pomiary na WDC 8,4 GB (5k4), IBM 8,4 GB (5k4) i
IBM 10 GB (7k2) dowiodly, ze najwiekszego kopa przy kopiowaniu
wewnetrznym daje nie UDMA66 tylko _predkosc obrotowa talerzy_. Polecam
zatem 7200 rpm z duzym cachem wewnetrznym np. 1-2 MB!
Przede wszystkim jednak nalezy przed kopiowaniem sprawdzic, czy w tle
nie uruchomione sa inne aplikacje, albo uslugi systemu, czy
przypadkiem korzysta sie z Drag& Drop czy nie (na serio ma to wplyw
jak nie wiem!!!), czy uzywa sie okien czy Exploratora. Rozbieznosc
wynikow jest zaskakujaca. Tak wiec stoper sobie mozna wsadzic do
"szuflady".

Istnieje program nazywajacy sie IBM Disk Manager. Odpalasz go w
jednozadaniowym DOSie i przynajmniej masz jasny obraz predkosci dysku,
ale tylko w odczycie (zapis jest bowiem testem destruktywnym :)) Miele
dyskiem minute. Pokazuje ilosc odczytanych bajtow.

Istnieje rozwniez na tucowsach (chyba) Winhelp 98 v. 4. Tez jest OK.
Calkiem dokladny...

>tej samej prędkości. skąd 30%?
>O tyle zmalał czas kopiowania pliku 120mb między 2 twardzielam
>dma66(program testujący - stoper :), czas na asusie p3b i abice w
trybie dma

Wystarczy ze na jednym kopiujesz z C na D, a w drugim z E na C.
Roznice? ok, 10-30 %.
Zreszta test taki mierzy nie tyle wydajnosc, co predkosc read i write.
W tym wypadku seek jest niewazny. Wazny sie staje, gdy zaczyna Ci
brakowac RAMU i Winda (lub nawet inny system) zaczyna mielic twardym.

Jesli chodzi o plyty, to Abity i Asusy zawsze mialy podobna wydajnosc.
W moim przekonaniu jednak Abit jest mniej konfliktowy. W Asusie np.
wysiadl mi APM.
Mam jednak nadzieje, ze to przypadek szczegolny...

Wyobrazcie sobie jeszcze, ze jak zobaczylem tasme UDMA66, to ja
rozmontowalem, przesunalem wtyk i zmontowalem ponownie, bo miala
dziurke z jednej strony.
Potem sie okazalo, ze ta dziurka miala byc...

:)))))

YELLOW
*** yellow_at_techno.pl *** ICQ UIN: 4573293
==== Errare Windows-um est ====