Re: Abit vs. Asus

Autor: Jop (rot_at_priv6.onet.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 10:51:32 MET DST

Kris <kris_at_hardware.com.pl> wrote in message
> Cześć,

> bx6. Zgodnie z zapytaniem ...

> Może najpierw uzgodnimy o której płycie piszemy. Szkoda mi strzępić język.
> Jeśli porównujesz BE6 z P3B-F to sprawa nie jest tak oczywista. Każda z
płyt
> ma swoje zalety i wady. Ceny też są zbliżone. Nie chcę się wdwać z IMHO
> zbędną dyskusję. Zbyt zależne od upodobań ...

a co do ceny?

> dma66 dostajesz ok 30% kopa,
>
> :-)))) Słyszałeś o P3B-F/U66C? Próbowałeś mix'ta UDMA33 i UDMA66? 30% są
> wyssane z palca albo innego programu testującego (zbyt dużo zależy od
> konkretnego modelu HDD). W realnym świecie wydajność PC-ta wzrasta
znacznie
> słabiej ... :-( Z resztą chyba uwierzysz, że znajdę Ci taki UDMA33 który
> będzie chodzić szybciej niż UDMA66. Generalizacja tych procentów IMHO nie
Nie znajdziesz bo wszystkie dma33 są zaimplementowane w bx i są mniej-więcej
tej samej prędkości. skąd 30%?
O tyle zmalał czas kopiowania pliku 120mb między 2 twardzielam
dma66(program testujący - stoper :), czas na asusie p3b i abice w trybie dma
33 ten sam)

> jest dobrym pomysłem.

> Zawsze lubili Abit'y. Ja znam kilka innych recenzji o wprost przeciwnych

A ja miałem i abita i asusa i się z nimi zgadzam.
a ty miałeś abita?

> wnioskach. Z tego też nic nie wynika. Wolę swoją recenzję : Obie płyty są
> świetne. Ale wciskanie kitu typu Asus cool Abit shit i odwrotnie jest dla
> mnie śmieszne ...

Zgadzam się obie płyty są dobre ale ihmo abit lepszy.

> ... i odwrotnie :-)
tu sam sprawdzaałem c400 nie chciał 83 na asusie(tylko 75) a poszedł na
abicie.

> Wow :-))) Próbowałeś taką konfigurację? :-) Ba. Możesz jeszcze dołożyć
kilka
3xHD(ibm 9.1, 18.0 - udma66, 10 -dma33)1xdvd Toshiba 1212, 1x nagrywarka
yamahy
(2 hd na 2 pasmach na udma 66 a reszta na dam33)
> kontrolerów. To będzie bajer :-)
>
> Najgorsze jest w tym wszytkim to, że niestety nie mam w domu dysków UDMA66
> muszą się slimaczyć na Ultra Wide-2 SCSI ... :-)))
Ale jesteś wyjątkiem. Pozatym nie widzę powodu do marnowania kasy na scasi o
ile to nie server.

> BTW : ostatnio męczyłem chipset SiS z UDMA66 (jednak wolę rozwiązania IDE
> chipset'cie niż zewnętrzny kontroler) i Quantum KA. HDD fruwa ... na
UDMA33
Ja się nie męcze i wszystko działą

--
Pozdrowienia, Jop