Re: Abit vs. Asus

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 10:37:18 MET DST

Cześć,

> Przepraszam my mówimy o be6 czy bx6?

bx6. Zgodnie z zapytaniem ...

> Tu się mylisz <ciach> ...

Może najpierw uzgodnimy o której płycie piszemy. Szkoda mi strzępić język.
Jeśli porównujesz BE6 z P3B-F to sprawa nie jest tak oczywista. Każda z płyt
ma swoje zalety i wady. Ceny też są zbliżone. Nie chcę się wdwać z IMHO
zbędną dyskusję. Zbyt zależne od upodobań ...

> za to na twardzielach to asus przegrywa z abitem o parę długości - na
dma66 dostajesz ok 30% kopa,

:-)))) Słyszałeś o P3B-F/U66C? Próbowałeś mix'ta UDMA33 i UDMA66? 30% są
wyssane z palca albo innego programu testującego (zbyt dużo zależy od
konkretnego modelu HDD). W realnym świecie wydajność PC-ta wzrasta znacznie
słabiej ... :-( Z resztą chyba uwierzysz, że znajdę Ci taki UDMA33 który
będzie chodzić szybciej niż UDMA66. Generalizacja tych procentów IMHO nie
jest dobrym pomysłem.

> Poczytaj sobie recenzje na www.bxboards.com

Zawsze lubili Abit'y. Ja znam kilka innych recenzji o wprost przeciwnych
wnioskach. Z tego też nic nie wynika. Wolę swoją recenzję : Obie płyty są
świetne. Ale wciskanie kitu typu Asus cool Abit shit i odwrotnie jest dla
mnie śmieszne ...

> niektóre celki lecące na abicie przyzeimiały na asusie

... i odwrotnie :-)

> Nie to ty się mylisz.(poza 2 pasami dm33 dostajesz dwa dla dma66 jako, że
> oba kontrolery mają inne przerwanie możesz mieć do 8hd)

Wow :-))) Próbowałeś taką konfigurację? :-) Ba. Możesz jeszcze dołożyć kilka
kontrolerów. To będzie bajer :-)

Najgorsze jest w tym wszytkim to, że niestety nie mam w domu dysków UDMA66 i
muszą się slimaczyć na Ultra Wide-2 SCSI ... :-)))

BTW : ostatnio męczyłem chipset SiS z UDMA66 (jednak wolę rozwiązania IDE w
chipset'cie niż zewnętrzny kontroler) i Quantum KA. HDD fruwa ... na UDMA33

> Pozdrowienia, Jop

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."