Re: pytanie o pami CACHE

Autor: Jop (rot_at_priv6.onet.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 09:29:06 MET DST

> I co? Jesteś szczęśliwy, że zapłaciłeś kupę szmalu za procesor,
> który za miesiąc będzie przynajmniej o 20% tańszy?
> Wydałeś kilkaset złotych tylko po to, żeby mieć możliwość
> pochwalenia się: "Mam P3!"? Jedyną zaletą Twojego
> procka jest bardzo duża wytrzymałość na podkręcanie.
> Niestety, nie wszyscy mają tyle szczęścia.
1)Moja kasa= moja sprawa, pozatym 900 chodzącego na tyle co wersja za 3000
proca to w mojej opini niewiele(w końcu tylko do domu)
2)To nie ma nic wspólnego ze szczęściem - zawsze sprawdzam serie przed
kupnem, a że proce trafiają do polski z 2 tyg opóźnieniem to wiadomo który
może się kręcić (akurat miałem do czynienia z 7 sl35d i wszystkie się
kręcą(nawet na oemowym wiatraku) na 600 )), ewentualnie mam możliwość
sprawdzenia na miejscu.
3) W pośpiechu zapomniałem dodać dwie ważne innowacje w camino:
AGP x4(dla mojego vipera 770 U to się przyda)
DMA/66 (co prawda na moim abicie be6 to mam ale...)

> Napisz, co tam wyskrabali, bo mnie szkoda tych 4 złociszy...
> Troszkę dołożę i mam dwie flaszki jabcoka na miejscu! :))
A co może ty będziesz miałeś okazje testować athlonki(bo jesteś do nich
nastawiony jakby pracowały u ciebie z rok i wieszały się codziennie...)
U nich wersja TESTOWA pracowała w upały przez miesiąc(aplikacje, gry itp)
i zawiech tylko raz była.

> Zajrzę.
i co?

> Zresztą, nie twierdzę, że Camino jest niedopracowany.
> Intel miał ostanio kilka wpadek, więc w tej chwili prawdopodobnie
> zadbał o dokładną kontrolę... Jednak dla mnie istotny
> jest nie tylko sam chipset, ale i płyta go wykorzystująca.

A według mnie boi się athlonka i pali mu się grunt pod nogami.

> I bardzo wczesne wersje płyt. Poza tym nawet ostateczne wersje
> procesorów są ciągle badane. Poszukaj na stronach intela
> pliku 24374813.pdf -- jest to "INTEL R CELERONT PROCESSOR
> SPECIFICATION UPDATE". Jak się okazuje, Celerony mają
> od groma błędów i przynajmniej połowa z nich, w kolumnie "Plans",
> ma magiczne "NoFix"...

ROTFL. No teraz to się ubawiłem - my nadal rozmawiamy o serwerach roboczych?
Do zastosowań domowych celerek wystarczy i zawieszać się będzie raczej tylko
po overclocku - Zważ że błędy pojawiają się po rzadko stosowanych
instrukcjach i przy spełnieniu pewnych warunków.
Jak ja sprwdzam stabilność sytemu? - najpierw puszczam oprogramowanie na
tydzień i sprawdzam wszystkiw możliwe instrukcje - oczywiście nie zostanie
wykonane to przy wszystkich możliwych danych na pamięci(trwałoby to ze 2
lata, a słyszałem o systemach które waliły się i po 11 latach)
Potem zwiększam temp w pomieszczeniu do 40-45stopni i sprawdzamy czy nie
padnie (1 dzień starczy). następnie do drugiego zasilacza podpinamy
wiatraki(tak aby zdublować wszystkie w systmie).Jak jeszcze pamięci to
kingston to wszystkie zawiechy powinny być winą oprogramowania.
Jak tylko dostane athlonka z full speedem to poddam go tej procedurze i
podzielę się wrażeniami na newsach.

> A ile razy pracowała ona przez 24/7 z cennymi danymi?
> Zwróć uwagę, że wersji P2B jest kilka... Myślisz,
> że Asus wprowadzałby je na rynek, gdyby rev 1.00
> była zupełnie dobra?
> (Pomijamy dodanie nowych częstotliwości)
Zapewne masz częściowo racje, ale (może to namiastka) puszczałem przy łączu
stałym seti_at_home jak pojechałem na wakacje 2tyg i 3dni(letnie upały) - kiedy
wróciłem nadal działał.
Pozatym kolejne rev. NIGDY nie uwzględniają buraków w systemach typu linux.A
WIn NT to rzadko. Więć ani cie to ziębi ani grzeje.

> Po co? W tej chwili iBX jest chyba najlepszym wyborem
> i gdybym miał stawiać serwer, zdecydowałbym się
> właśnie na ten chipset.
W tej chwili też bym tak zrobił ale za miesiąc prawdopodobnie wybrałbym
athlonka(wezme conajmniej 1 na testy).

--
Pozdrowienia, Jop
e-mail:<rot_at_poczta.onet.pl>