Re: Różnica między K7 a K6

Autor: Grzegorz Sawicki (gsawicki_at_priv.itl.pl)
Data: Wed 08 Sep 1999 - 22:45:59 MET DST

On Tue, 7 Sep 1999 13:31:56 +0200, "/\\/\\"
<ab171954_at_students.mimuw.edu.pl> wrote:

>Ja tam slyszalem, ze jest tak jak powiezialem. Jednym z argumentow jest
>to, ze k6-2 zachowuja sie tak samo, jesli chodzi o dostep do duzych
>obszarow pamieci (jak sie k6-2 pusci np na 166 MHz - ma prawie jednakowe
>wyniki jak K5-166 - transfer w obszarze >=2MB). I tak sie zachowywaly i K5
>i wszystkie k6. Roznice widac dopiero przy malych obszarach - tak od ok
>1 do kilkudziesieciu KB (cache).

O ile dobrze pamietam to K6 (moze i K5, tego juz nie pamietam) z
Nexgenem ma tyle wspolnego, ze ma tzw. translator, czyli jednostke
tlumaczaca polecenia CISC na RISC. Reszta jest juz AMD-owa bo przeciez
Nexgen mial koszmarny koprocesor, co prawda AMD tez nie ma
najlepszego, ale Nexgen to byla chyba namiastka koprocesora.

--
Grzegorz Sawicki
e-mail: