Odp: Co sądzicie o tesice procków w ostantnim Chipie

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Mon 30 Aug 1999 - 11:28:18 MET DST

Użytkownik A. Bigor <zbyfek_at_pertus.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:VAiy3.5549$Qh1.67696_at_news.tpnet.pl...

> Nie rozumiem zarowno tego, jak i wyrazonego w innym liscie zdania,
> ze na P3B-F procesory sie lepiej podkrecaja.
To proste P3B ma FBS 124Mhz a P2B nie ma jest tylko 112 i od razu 133Mhz.
Ponadto P2B nie ma mozliwosci ustawiania napiecia co 0,05V jak np Abit ale
ma tez ASUS P3B-F tak wieć to logiczne że na tej płycie podrasujesz wiecej
niż na starej.

> Widze, ze nie zalapales zartu: dla kogo bylyby to testy? Komputery
> wyposazone w Xeony dorownuja cenowo najslabszym maszynom
> Digitala (Alpha) i SGI (MIPS). Ciekaw jestem, u ilu osob czytajacych
> ten list za przetwarzanie literek odpowiedzialny jest Xeon. O innych
> platformach juz nie wspominajac...
Nic podobnego, to ty nie wiesz o czym pisze. Chciałem ci uswiadomić że jak
podaje sie do testów najszybsze AMD to należało by i najszybsze Intel'e. Po
za tym AMD K6III tez nadaje sie do serwerów i nie wiem czy jest wiecej ludzi
w tej chwili którzy mają ten CPU AMD niż Xeona. A jeszcze coś Xeon to
procesor który spełnia dobrze swoją rolę w serwerach i stacjach graficznych.
Natomiast Alpha to procesor przeznaczony wyłącznie do stacji graficznych.
Bardzo łatwo zoptymalizować CPU do tego czy innego celu trudniej zrobic taki
który bedzie dobry we wszystkim.

> W tej chwili (mowa o linii x86) sa raczej troszke przed. ;)
A Xeon to linja jaka?To że ma wiecej cache to już nie jest zgodny z CPU
8088? :-)))
Nie trzeba nawet tego aby stewierdzić wyższość Intela. AMD jest szybszy od
Intela w aplikacjach biurowych (sprawna obsługa RAM i HDD).Czy dla ciebie
jest istotne czy Word załaduje ci sie po 3 czy 3.1 sekundy. A może szybciej
twoży tabelę w Execelu zamiast 0.05s to 0.0489s bo takie są różnice. Ja mam
233MMX i go wyminie nie dla tego, ale że nie jest w stanie obsłużyć MPEG -2
oraz np plug-inów do Winampa albo że siada jak bede sobie chciał pograć w
NFS III. Tu już 20% przewagi na kozysc Intela jest raczej istotne bo zamiast
24 kaltek/s bedziesz miał 18 a to już sprawi że animacja nie bedzie płynna.
CPU jest tam szybsze gdzie musi być a nie gdzie się to robi dla testów. Po
za tym technika AMD jest do tyłu bo np instrukcje 3D-Now! 64bit są tylko w
liczbie 21 a MMX to 70 nowch instrukcji i nowe 50SSE,12nowych MMX i 8Cache
control które są 128bitowe. W porównaniu do AMD jest raczej to pokaźna
liczba. Nie jest to wszystko bo te ostatnie nie są jeszce obsługiwane wiec z
czasem wydajność PIII bedzie rosła a AMD K6-III zostanie na tym samym
poziomie. Ponadto kooprocesor nie jest tak wydajny w AMD K6III jak w PIII
wieć do zastosowań profesionalnych AMD znowu odpada.W Chipe w tescie Profi
AMD K6III 450Mhz znalazł się nawet za Celeronem 400Mhz. Dostał też w tescie
Mulimedia bo PIII 450Mhz miał 161pkt a K6III 450Mhz 143pkt czyli ok 15%.
Tylko w Biuro miał gorsza pozycje (te same
CPU ) o 17%. wiec jak mozna w ogóle mowic o przewadze AMD nad Intelem to nie
dorzeczność. :-)
 Fakt Intel popełnił parę błędów m.in że cache nie jest takowany pełną
prędkościa zegara a jego połową.

--
Pozdrawiam.