Re: Odp: Co sądzicie o tesice procków w ostantnim Chip

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 30 Aug 1999 - 21:53:41 MET DST

Hi,

On Mon, 30 Aug 1999 02:28:18 -0700, "The EaGle" <theeagle_at_friko2.onet.pl> wrote:

>[...]
>Nie trzeba nawet tego aby stewierdzić wyższość Intela. AMD jest szybszy od
>Intela w aplikacjach biurowych (sprawna obsługa RAM i HDD).Czy dla ciebie
>jest istotne czy Word załaduje ci sie po 3 czy 3.1 sekundy. A może szybciej
>twoży tabelę w Execelu zamiast 0.05s to 0.0489s bo takie są różnice. Ja mam

A co powiesz na tworzenie indeksu przez dwie godziny w trzystustronicowym
dokumencie Worda? Robiłem takie coś ze dwa razy. Nie mówiąc już o codziennej
obróbce tekstów po 60 stron, bo to normalka, ale często niektóre proste operacje
trwają po kilka sekund (np. wstawienie znaku).

>233MMX i go wyminie nie dla tego, ale że nie jest w stanie obsłużyć MPEG -2
>oraz np plug-inów do Winampa albo że siada jak bede sobie chciał pograć w
>NFS III. Tu już 20% przewagi na kozysc Intela jest raczej istotne bo zamiast
>24 kaltek/s bedziesz miał 18 a to już sprawi że animacja nie bedzie płynna.

Ciągle zakładasz, że wszyscy grają. Oczywiście, dla Ciebie różnica wyników
w NFS III jest istotna, ale dla reszty świata nie musi być. Dla mnie wynik
na przykład w NFS III nie znaczy dokładnie _nic_.

>CPU jest tam szybsze gdzie musi być a nie gdzie się to robi dla testów. Po
>za tym technika AMD jest do tyłu bo np instrukcje 3D-Now! 64bit są tylko w
>liczbie 21 a MMX to 70 nowch instrukcji i nowe 50SSE,12nowych MMX i 8Cache
>control które są 128bitowe. W porównaniu do AMD jest raczej to pokaźna

A co to za tekst? Intel ma być lepszy, bo ma więcej instrukcji? To może
pamięć SDRAM jest szybsza, bo DIMM ma więcej styków niż SIMM? Zastanów
się co piszesz. Liczba instrukcji o niczym nie świadczy, a wręcz przeciwnie --
przykład RISC dowiódł, że im mniej instrukcji, tym lepiej.

--
Pozdrowienia,